اولویت اصلی ما تحقق خواست و رفع مطالبات مردم است/آمادگی روابط عمومی شهرداری جهت دریافت پیشنهادات و شنیدن مشکلات
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: مشارکت شهروندان در تامین درآمدهای شهرداری ها و تحقق بودجه های سالیانه در توسعه و عمران شهری و افزایش رفاه شهروندی نقش بسزایی دارد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ صادق حسین دوستی صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ستاد ویژه پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا در شهرداری ارومیه فعال است که این ستاد در دو حوزه برون سازمانی و درون سازمانی در حال ارائه خدمات پیشگیرانه است .
وی با اشاره به حوزه برون سازمانی، عنوان کرد: در حوزه برون سازمانی اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا شامل ضد عفونی معابر به ویژه درهسته مرکزی، ضدعفونی بازار و مراکز خرید و ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی است.
حسین دوستی گفت: پایش سلامت کارکنان شهرداری و غربالگری آنها و کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی در سازمان ها و سطح مناطق 5 گانه شهرداری ارومیه از جمله اقدامات درون سازمانی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.
وی از شهروندان درخواست کرد جهت شکست ویروس کرونا و جلوگیری از تشدید شیوع آن پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده را رعایت کنند.
حسین دوستی در ادامه با بیان اینکه ماهیت معاونت برنامه ریزی شهرداری ارومیه فرابخشی، پشتیبانی و بسترسازی جهت ارایه خدمات توسط سازمان ها است، بیان کرد: نگاه به گذشته؛ تحلیل گذشته، رصد حال و اتخاذ چشم اندازه هایی برای آینده جهت تحقق برنامه در سطح شهرداری از اهداف مهم این معاونت است.
وی عنوان کرد: در هر سیستم اداری یک مدل برنامه ریزی برای حرکت رو به جلو و حرکت در مسیر معین وجود دارد و همچنین منابع لازم برای تحقق این اهداف صورت می گیرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: ماهیت وجودی شهرداری ها مردم و اولویت اصلی ما نیز تحقق خواست و رفع مطالبات مردم است و این مهم از جمله محورهای اصلی در معاونت برنامه ریزی است.
وی با اشاره به اجرای مدل تعالی سازمان در شهرداری ارومیه، بیان کرد: در مدلی تعالی سازمان تمام ظرفیت های سازمانی در جهت ارائه خدمات بهینه و در راستای تحقق اهداف سازمان به کار گرفته می شود که با اجرای این برنامه ها در مجموعه سازمان با هدف رو به جلو حرکت می کند.
حسین دوستی بیان کرد: در حوزه برنامه ریزی از یک مدل برنامه 5 ساله استفاده می کنیم که به منابع سازمان توجه کند و سازمان را در مسیر رو به هدف ارزیابی می کند .
به گفته وی استفاده از مدل برنامه ریزی تعالی ، سازمان را صاحب یک برنامه نگاه محور می کند و این مهم در یک سیستم جزو ملزومات پیشرفت است .
حسین دوستی با بیان اینکه این فرایندها جهت ارتقاء راندمان کاری و افزایش رضایت شهروندان اجرا می شود، بیان کرد: شهروندان می توان هر گونه انتقادات و پیشنهادات خود در حوزه برنامه ریزی و تدوین برنامه ها با سامانه 137 در میان بگذارند.
به گفته وی تمام تلاش ها بر بکارگیری نرم افزارهای نوین سعی در ایجاد بیشتر و ارتقاء پل های ارتباطی مردم با شهرداری معطوف شده است و در این راستا نرم افزار چشم شهروندی راه اندازی شده و شهروندان می توانند با نصب این نرم افزار با شهرداری ارومیه در ارتباط باشند.
حسن دوستی افزود: همچنین روابط عمومی شهرداری ارومیه و روابط عمومی های تابعه آماده شنیدن مشکلات و پیشنهادات مردم است تا این مشکلات رفع و پیشنهادات نیز درروند اجرای برنامه ها و پروژه ها لحاظ شود.
وی با اشاره به میزان مشارکت مردم در تامین هزینه های زندگی شهری ، بیان کرد: بودجه های سالیانه شهرداری ارومیه طی هر سال به میزان 70 و 80 درصد تحقق می یابد و افزایش و کاهش تحقق به میزان مشارکت مردم بستگی دارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه افزود: مشارکت شهروندان در تامین درآمدهای شهرداری ها و تحقق بودجه های سالیانه در توسعه و عمران شهری و افزایش رفاه شهروندی نقش بسزایی دارد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه
نظرات