وضعیت غیرعادی طی دو هفته آتی در انتظار آذربایجان‌شرقی است

وضعیت غیرعادی طی دو هفته آتی در انتظار آذربایجان‌شرقی است

به گزارش شهریار، محمدحسین صومی امروز در بیست و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، از کاهش تعداد تست‌های روزانه کرونا در استان خبر داد و  اظهار داشت: کاهش تعداد مبتلایان در یکی دو روز اخیر ناشی از کاهش نمونه‌برداری است و هیچ تغییری در نسبت تعداد مبتلایان به تعداد تست‌های انجام‌شده که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است، اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: از نظر تعداد بیماران بستری‌شده نیز در حال حاضر به بیشترین آمار در اواخر فروردین یعنی ۱۵۰ بستری در روز رسیده‌ایم، اما تعداد فوتی‌ها نسبت به آن زمان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان را ۷۵۳ نفر و تعداد افرادی که زیر دستگاه ونتیلاتور هستند را ۱۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد افرادی که نیاز به این دستگاه دارند به روزانه ۲۵ نفر افزایش یافته است.

صومی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰۰ مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی می‌شود، افزود: با ادامه وضعیت فعلی پیش‌بینی می‌کنیم که در دو هفته آینده، یک وضعیت غیرعادی را تجربه کنیم که بدترین وضعیت از ابتدای شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۱۲ شهرستان استان (شامل تبریز، مراغه، مرند، میانه، اهر، بناب، چاراویماق، سراب، هشترود، هریس، جلفا و هوراند) از نظر ما در وضعیت قرمز هستند، افزود: در حال حاضر هیچ شهری با وضعیت سفید نداریم و با وجود اینکه استان ما از نظر تعداد مبتلایان در رتبه ۱۴ کشور است و به طور کلی جزو استان‌های پاک هستیم، اما به احتمال قوی در روزهای آینده به سمت آلودگی بیشتر حرکت خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در این شرایط همه باید وارد میدان شوند؛ کمپین‌های مردمی برای پیشگیری و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام فعالان بخش تولید برای تولید اقلام بهداشتی ضروری است.

صومی افزود: اگر در دو هفته آتی، اهتمام و جدیت در همه بخش‌ها وجود داشته باشد روزهای خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات