جانباز: اعتبارات خوبی برای آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است/  متولی‌زاده: نخستین نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان شهریور ماه افتتاح می‌شود

جانباز: اعتبارات خوبی برای آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است/ متولی‌زاده: نخستین نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان شهریور ماه افتتاح می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا جانباز" شامگاه چهارشنبه در نشست وزیر نیرو با نمایندگان شورای عالی استان‌ها که به منظور بررسی مشکلات صنایع آب و برق در استان‌ها تشکیل شده بود، افزود: در بخش آب روستایی اقدام‌های خوبی با مجوزهایی که از مقام معظم رهبری و مجلس گرفتیم صورت گرفت و عملکرد این دولت در طول دو دوره در این بخش، عملکرد مناسبی است.
وی با اشاره به اینکه این بدان معنا نیست که مشکل آب روستایی در کشور حل شده است، افزود: بخش زیادی از جمعیت ما هنوز درگیر این مسئله هستند که اعتبارات مناسبی برای این بخش درنظر گرفته شده و سعی می‌کنیم تداوم پیدا کند.
جانباز از بازچرخانی فاضلاب به عنوان یکی از موارد پیشنهادی برای همکاری وزارت نیرو در این حوزه با شهرداری‌ها نام برد.
وی همچین گفت: تعداد شهرهایی که در تنش آبی هستند نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده و البته در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان مشکلاتی را داریم.
وی با ارائه پیشنهاد دسته‌بندی موارد از سوی نمایندگان شورای عالی استان ها برای پیگیری بهتر، اظهار داشت: امسال ظرفیت خوبی در قانون بودجه دیده شده و این امر باعث می‌شود در تکمیل طرح‌های روستایی شتاب داده شود.


نخستین نیروگاه بادی در سیستان و بلوچستان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل توانیر هم از بهره‌برداری نخستین نیروگاه بادی در استان سیستان و بلوچستان در شهریور امسال با احداث یک خط ۴۰۰ کیلوولت خبر داد.
«محمد حسن متولی زاده» همچنین افزود: روستاهای سیستان و بلوچستان، تاکنون به دلیل مشکلات قانونی مقداری از بقیه کشور عقب‌تر بودند.
وی افزود: خوشبختانه با پیگیری معاون عمرانی استاندار و رئیس دادگستری مجوز صادر شد و ما ۱۸۷ روستا در این استان را در دستور کار داریم و عملیات اجرایی هم از امروز شروع شده و امید است به سرعت این کار انجام شود.
وی در مورد درخواست تغییر تعرفه مناطق گرمسیری، اضافه کرد: تغییر تعرفه در هر جایی اتفاق افتاده، مصرف را ۷۰ درصد افزایش داده است.
متولی‌زاده درباره مسئله جمع‌آوری تیرهای برق روستاها هم گفت: در طرح‌های هادی روستایی همه این‌ها دیده شده و اگر بنیاد مسکن کار خود را خوب انجام نداده، انتظار از وزارت نیرو در این رابطه، مازاد بر قانون و غیر قانونی است، اما اگر بخشداری و دهداری آمادگی داشته باشد، با وجود این که در بودجه‌های ما نیست، برای تسریع در این کار آمادگی داریم ۵۰ درصد  بودجه‌های مورد نیاز را تامین کنیم.
وی در عین حال گفت: امسال برنامه داریم ۱۰۰ هزار تیر برق را مشروط به همکاری دهیاری‌ها، در روستاها جمع‌آوری کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات