اهتمام جـدی سازمان،بـر افزایش خدمات الکـترونیکی

شیوع و گسترش کروناویروس در ماههای اخیر و ایجاد گرفتاری‌های پیچیده برای بشریت، انسان‌های بیشماری را با تحولات زیادی در عرصه فناوری اطلاعات آشنا کرد به ویژه کرونا تا حد زیادی موجب تحول و رشد فناوری اطلاعات در توسعه خدمات مهندسی و ارائه خدمات شده است و این فرصتی مهم در مدیریت منابع اطلاعاتی و حتی فراگیری خدمات در جامعه مهندسی شد.

در گستره این تحولات، توسعه خدمات مهندسی ، در ایام کرونایی، توسعه چشمگیر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با توجه به گسترش اینترنت، نیازهای جامعه مهندسی  را پاسخ داده و حتی زمینه مشارکت مهندسان را فراهم کرده، صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه‌ها باعث ایجاد فرصت‌های جدیدی در ارائه خدمات به  جامعه مهندسی خواهد شد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان، در جهت تحقق خدمات الکترونیک ،۵ مورد  از مهمترین خدمات سازمان  را غیرحضوری اعلام و زیرساختهای لازم برای آن را فراهم کرده است.

راه اندازی سامانه مکاتبات

بر اساس گزارش اعلامی واحد انفورماتیک سازمان، بیست و نه هزار و هفتصد و چهل و نه مکاتبه  و اطلاعیه در این سامانه به مهندسین ارسال شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، به راه اندازی سامانه مکاتبات بین مهندسین اشاره و عنوان کرد:جهت رفاه مهندسین در شرایط فعلی و سرعت در اقدامات و ارسال مکاتبات سامانه فوق راه اندازی شده است.

وی در ادامه ثبت مکاتبات انجام شده بین مهندسین را در  این سامانه را ۵۳ مورد اعلام نمود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی همچنین به راه‌اندازی سامانه  لیست پروژه های ارجاع شده به صورت الکترونیکی اشاره کرد و ابراز داشت: مشخصات کامل پروژه،وضعیت آزادسازی آن نیز در این سامانه قابل پیگیری می باشد.

راه‌اندازی سامانه رفاهی و آموزشی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان   با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای گسترش خدمات الکترونیک، اظهار داشت:برگزاری کلیه دوره های آموزشی سازمان و آزمون های مربوطه توسط سامانه آموزشی صورت می گیرد.

حسین عباسی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند پاسخگویی سامانه ارتباط بین مهندسین، را طراحی و اجرایی کرده است. تعداد نامه های ارسالی مهندسین به سازمان به تعداد هزار و  هشتصد و سیزده نامه ثبت گردیده است.

راه‌اندازی سامانه گاز به صورت الکترونیکی

عباسی  عنوان کرد: در بخش گاز، ثبت کار توسط مجری و پرداخت آنلاین مبلغ پرونده و تعیین ناظر در سامانه الکترونیکی گاز اجرایی گردیده است.کارتابل ناظرین،تعیین ناظرین الکترونیکی و مشاهده لیست کارهای انجام شده از دیگر قابلیت های این سامانه است.

و در مرحله بعد نیز به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام مراجعان در محل این سازمان، دستگاه  نوبت دهی راه‌اندازی شد. تا شهروندانی که تمایل داشتند امور خود را به صورت حضوری پیگیری کنند با دریافت نوبت ، در زمان مقرر اعلام شده به سازمان مراجعه کنند.

رییس سازمان در پایان  افزود:سازمان نظام مهندسی ساختمان در نظر دارد سایر خدمات سازمان را بصورت الکترونیکی راه اندازی و در سامانه جامع  ویژه مهندسین معرفی نماید.و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی یک انجمن در شهر بیرجند می باشد

    نظرات