اولین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و ش...

اولین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و ش...

به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، نعمت الله ترکی در این جلسه به معایب و نواقص برنامه های توسعه ای کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون شش برنامه ی پنج ساله تدوین و تصویب شده، لیکن غالبا در مرحله اجرا دچار مشکل شده و یا در صورت اجرا نیز نتیجه ملموس و تاثیرگذاری در زندگی مردم نداشته است.
وی ساختار درخت واره و سلسله مراتبی را منسوخ شده اعلام کرد و افزود: این سیستم سالهاست که کارایی خود را از دست داده، چون همه تصمیم گیری ها و مسئولیت به یک فرد که بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه است، ختم می شود و او هم توان پاسخ گویی به همه مسایل را ندارد. ایشان راه علاج این نارسایی را طراحی ساختار شبکه ای و تصمیم گیری تیمی و مشارکتی همانند جلسات شورای امور راه و شهرسازی استان ها دانستند و اولین و مهمترین گام را اصلاح ساختار سازمانی عنوان کردند که در حال حاضر سه کارگروه مشغول برنامه ریزی و انجام کار کارشناسی با دید کوتاه مدت و بلند مدت می باشند.
ترکی هرچگانی در ادامه با اشاره به ادغام وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اذعان کرد که ادغام این دو سازمان تخصصی، در عمل نتوانسته به نیازهای موجود پاسخ مطلوب بدهد؛ چون هر کدام دارای وظایف تخصصی و متفاوت از یکدیگر می باشند و تا زمانی که در طراحی ساختار سازمانی به فرایند ها و خدمات هر بخش به طور دقیق و حساب شده نپردازیم؛ مشکلات این چنینی خواهیم داشت و نمونه بارز این معضل، ساختار مربوط به راههای روستایی می باشد که ابتدا در وزارت راه و ترابری به صورت معاونت بود و سپس به شرکت ساخت و توسعه راه ها محول شد و در سال 97 به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها واگذار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت : سه اصل مهمی که در هر ادغام یا طراحی ساختار جدید باید مد نظر باشد عبارتند از : توسعه محوری، تحول خواهی و آینده نگری و اگر این سه اصل محقق نشود به خطا رفته ایم.
ایشان در پایان ضمن تاکید بر ایجاد انگیزه در نیروی انسانی، در خصوص مشکلات معیشتی و استخدامی کارکنان راه و شهرسازی استان، راهکارهای عملی را ارایه نمود و بر پیاده سازی نظام کانون ارزیابی مدیران و رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران تاکید نمود.
دیدار با استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از دیگر برنامه های معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به شهرکرد بود.
شایان ذکر است در این سفر ارسلان مالکی، مدیرکل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی معاون وزیر را همراهی نمود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات