پیام شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت درگذشت مرحوم «یدالله طارمی»

پیام شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت درگذشت مرحوم «یدالله طارمی»

چند روزی بیشتر از روز قلم نگذشته بود که شیراز، پایتخت فرهنگ ، تمدن و مهد علم و ادب ایران‌زمین، یکی از بزرگان خود در این عرصه را از دست داد.
مرحوم «استاد یدالله طارمی»، شاعر بزرگ و نام‌آشنای شیراز و ایران‌زمین، دهه‌ها از عمر گران خود را در مسیر ارتقای فرهنگ و ادب این دیار صرف کرد و به نکویی هرچه تمام‌تر درخت فرهنگ و ادب را تنومندتر از پیش پروراند.
چراغ زندگی مرحوم طارمی در هشتاد و هشت سالگی خاموش گشت اما بی تردید آثار گران‌سنگ و کلام ماندگار او طی دهه‌ها فراز و نشیب، به ویژه در اشعار محلی اش با لهجه شیرازی‌، از جمله: دفترهای «نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج»، در دل مردم فرهنگ‌دوست شیراز جاودانه خواهد ماند چرا که کلمه به کلمه‌ی دفتر شعر او، تکه‌هایی از روح و کالبد فرهنگ شیرازی است و ریشه در هویت اصیل شهر راز دارد.
شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن تسلیت به مناسبت از دست دادن این ادیب فرهیخته به بازماندگان و خانواده محترم ایشان و همه شهروندان شریف شیراز و اهالی قلم و جامعه ادبی ایران‌زمین؛ از خداوند بزرگ آرامش ابدی برای این چهره فقید عرصه فرهنگ و ادب و ادامه راه او در شهرمان شیراز را آرزو می‌کند.
شورای اسلامی شهر شیراز پایتخت فرهنگ و تمدن و مهد علم و ادب ایران‌زمین، یکی دیگر از بزرگان خود در این عرصه را از دست داد.
مرحوم «استاد یدالله طارمی»، شاعر بزرگ و نام‌آشنای شیراز و ایران‌زمین، دهه‌ها از عمر گران خود را در مسیر ارتقای فرهنگ و ادب این دیار صرف کرد و به نکویی هرچه تمام‌تر درخت فرهنگ و ادب را تنومندتر از پیش ساخت.
چراغ زندگی مرحوم طارمی در هشتاد و هشت سالگی خاموش گشت اما بی تردید آثار گران‌سنگ و کلام ماندگار او طی دهه‌ها فراز و نشیب، به ویژه در اشعار محلی‌اش با لهجه شیرازی‌، از جمله دفترهای «نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج»، در دل مردم فرهنگ‌دوست شیراز جاودانه خواهد ماند چرا که کلمه به کلمه‌ی دفتر شعر او، تکه‌هایی از روح و کالبد فرهنگ شیرازی است و ریشه در هویت اصیل شهر راز دارد.
شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن تسلیت ضایعه فقدان این ادیب فرهیخته به بازماندگان و خانواده محترم ایشان و همه شهروندان شریف شیراز و تمام اهالی قلم و جامعه ادبی ایران‌زمین؛ از خداوند بزرگ آرامش ابدی برای این چهره فقید و ادامه راه او در فرهنگ و ادب شهرمان شیراز را آرزو می‌کند.
شورای اسلامی شهر شیراز

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات