«سید احمدرضا دستغیب»: شورا و شهرداری متولی تامین زیرساخت‌های فرهنگی هستند

«سید احمدرضا دستغیب»: شورا و شهرداری متولی تامین زیرساخت‌های فرهنگی هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سید احمدرضا دستغیب» در جلسه با تعدادی از فعالان فرهنگی شیراز با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و تاکید بر اقدامات زیربنایی اظهار داشت: باید پذیرفت که ما نسبت به کار فرهنگی کیفی غافل هستیم و صرفا با ساخت فرهنگسرا یا کتابخانه متولی فرهنگ نخواهیم بود .

وی با بیان اینکه باید این را در نظر بگیریم که کار فرهنگی در تعریف و چارچوب خاصی نمی‌گنجد، تصریح کرد: کار فرهنگی حدود مشخص و تعریف شده ندارد، گاهی کار شهرسازی بررسی می‌شود نتیجه آن میزان هزینه‌کرد و اعداد و ارقام است اما این رویه در خصوص کار فرهنگی صدق نمی‌کند .

دستغیب کیفی بودن را شرط اصلی اقدام فرهنگی دانست و گفت: بی‌توجهی به کیفی بودن اقدام فرهنگی، گاها مسئولان و متولیان امر را دچار خطا می‌کند چرا که تصور می‌کنند اقدام فرهنگی محدود به ساخت فرهنگسرا و یا کتابخانه است .

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری و شورای شهر را متولی تامین زیرساخت‌های فرهنگی دانست و افزود: ما باید این زیرساخت‌ها را آماده ‌کنیم اما در اختیار افرادی قرار دهیم که کار فرهنگی بلدند یا تجربه آن را دارند .

دستغیب با تاکید بر اینکه این نکته بارها در شورای اسلامی شهر شیراز تذکر داده شده که فرهنگسرا را باید متولیان و متصدیان فرهنگ اداره ‌کنند، تصریح کرد: درست است که ما در شهرداری نیروهای توانمندی در حوزه مهندسی و شهرسازی داریم اما بی‌تعارف نیروهایی که تجربه کار فرهنگی داشته باشند، بسیار اندک هستند .

وی عنوان داشت: بر همین اساس است که عقیده داریم فرهنگسراها باید براساس شرایط و شاخص‌هایی که تعریف شده در اختیار متولیان و افراد کاربلد حوزه فرهنگ قرار گیرد .

او در پایان با تاکید بر اینکه در این زمینه آیین‌نامه‌هایی هم صادر شده که شرط واگذاری فرهنگسراها در آن تعیین شده است، اظهار داشت: باید به سمت و سویی برویم که ساختمان‌های فرهنگی ما را متولیان فرهنگ اداره کنند، در این صورت است که به فرهنگ شهر کمک شده و سبب ارتقا آن خواهیم بود .

پایان خبر /

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات