تهيه طرح «مطالعه و طراحی سردر ورودی آرامستان بهشت فاطمه» برای اجرا

تهيه طرح «مطالعه و طراحی سردر ورودی آرامستان بهشت فاطمه» برای اجرا

محمداسماعیل حافظی، مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: طرح سردرِ آرامستان بهشت فاطمه بنابر درخواست سازمان آرامستان‌ها و با توجه به مصوبات دهمین جلسه کارگروه نما و منظر شهری و به‌دنبال مشکلات متعدد ترافیکی که تراکم وسایل نقلیه و کاهش سرعت تردد در ایام تعطیل را به همراه داشت، و همچنین با توجه به فرسودگی اسکلت سردرب و استاندارد نبودن ابعاد آن در دست تهیه قرار داشت، نهایی  و تکمیل شد و هم اکنون آماده اجرا می باشد.

حافظی افزود: طراحی این سردرب با الهام گرفتن از الگوهای اصیل معماری اسلامی و تناسبات و تزئینات دروازه درب کوشک و دروازه تهران قدیم به عنوان ورودی های شاخص کهن شهر قزوین وبا انتخاب مصالح متناسب و مقاوم با توجه به افق 50 ساله تهیه شده و پس از بررسی در جلسات متعدد، به تایید و تصویب رسیده است. همچنین با توجه به لزوم کنترل ورود و خروج به آرامستان، اتاقک نگهبانی نیز در این طرح لحاظ شده است.

وی اظهار کرد: از ویژگی های مهم طرح به بهبود وضعیت عبور و مروری سواره، افزایش امنیت پیاده، بهبود وضعیت نما و منظر و ارتقای کیفی و بصری، تقویت همبستگی اجتماعی و افزایش رضایتمندی افراد مراجعه کننده اشاره کرد.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات