پتانسیل بسیار قوی شهرداری ها...

جمال الدین عزیزی در جلسه شورای اسلامی شهر که به مناسبت هفته شهرداری ها و دهیاری ها از عملکرد شهرداری یزد تقدیر می شد گفت: با توجه به فزونی 10 هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری ها از کل بودجه عمرانی کشور، پتانسیل بسیار قوی در بدنه شهرداری ها وجود دارد که اگر ساماندهی شده و قدرت و اختیارات مناسب واگذار شود، منابعی به وجود می آید که می تواند بسیاری از مشکلات ما را در کشور حل کند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - در دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر، به مناسبت هفته شهرداری ها و دهیاری ها از شهردار، مجموعه معاونت ها، مناطق و سازمانهای شهرداری تجلیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه با اشاره به همزمانی هفته شهرداری ها و دهیاری ها و سالروز ثبت یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو از پخش ویژه برنامه شهرداری یزد در برنامه جمع ایرانی شبکه جام جم و همچنین بهره برداری و آغاز عملیات نزدیک به 30 پروژه در سطح شهر یزد که در حدود 750 میلیارد ریال هزینه صرف شده یا می شود، تقدیر و تشکر نمود.

غلامعلی سفید اظهار داشت: ما سختی کار در شهرداری را درک کرده و تلاش ها و زحمات پرسنل این مجموعه نیز حس می کنیم.

جمال الدین عزیزی هم در این جلسه، روز و هفته شهرداری ها و دهیاری ها که مصادف با هفته گذشته بود را به جامعه بیش از نیم میلیونی شهرداری های کشور و 1348 شهردار و 37 هزار دهیار تبریک گفت و اظهار امیدواری نمود خداوند توفیق بدهد بیش از پیش در خدمت مردم شهر باشیم و وظیفه بسیار خطیر و سنگینی که بر عهده ما گذاشته شده را به سر انجام برسانیم.

وی ادامه داد، این هفته فرصتی بود برای شناساندن بیشتر خدمات شهرداری به مردم و ما سعی کردیم با تبلیغات محیطی و برنامه هایی که عمدتا در فضای مجازی بارگذاری شد،  نسبت به ارائه خدماتی که شهرداری انجام می دهد، اقدام کنیم.

شهردار شهر جهانی یزد خاطر نشان کرد: بر اساس آماری که به تازگی وزارت کشور اعلام کرده، بودجه شهرداری های کشور نزدیک به 100هزار میلیارد تومان است که تقریبا 10 هزار میلیارد تومان بیشتر از کل بودجه عمرانی کشور می باشد و این نشان دهنده پتانسیل بسیار قوی در بدنه شهرداری هاست که اگر ساماندهی شده و قدرت و اختیارات مناسب واگذار شود، منابعی به وجود می آید که به اعتقاد من می تواند بسیاری از مشکلات ما را در کشور حل کند.

عزیزی با اشاره به موضوعات مربوط به محیط زیست گفت: اگر شهرداری ها اختیارات و قدرت اجرایی کافی داشته باشند، بسیاری از مسائل زیست محیطی در ارتباط با شهرها و در یزد بحث مربوط به آب، به خوبی و به شکل مناسبی حل می شود.

عزیزی در ادامه افزود: در اختیار قراردادن این منابع علاوه بر اینکه می تواند یک مدیریت خوبی را از سوی شهرداری ها رقم بزند در تأمین منابع مالی شهرداری ها هم کمک  بسیار خوبی می تواند باشد.

وی با اشاره به موانع ایجاد شده در بحران کرونا و همچنین مسائل اقتصادی جامعه، تأمین منابع مالی مرسومی که تا حالا شهرداری ها به آن دسترسی داشتند را در سال جاری خیلی سخت توصیف کرد.

شهردار یزد تأمین منابع مالی را در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه ها و مسائل شهرداری ها دانست و اظهار امیدواری کرد در شورای اسلامی شهر یزد و در کلان موضوع، در شورای عالی استان ها این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

جمال الدین عزیزی همچنین از همکاران شهرداری به خصوص همکارانی که کمتر دیده می شوند و بیشترین تلاش را دارند، اعم از پاکبانان، باغبان ها، آتش نشان ها و به خصوص همکارانی که در این چند ماه گذشته در سازمان آرامستان ها با وجود خطرات زیادی که بود تلاش زیادی کردند و توانستند وظایف خودشان را انجام دهند و سایر عزیزانی که در سازمان های ده گانه و مناطق پنج گانه شهرداری مشغول خدمت هستند قدردانی نمود و این تقدیر را  شایسته آنها دانست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات