مشترکان خانگی کم مصرف ۱۶ درصد کمتر بهای برق مصرفی پرداخت می‌کنند

مشترکان خانگی کم مصرف ۱۶ درصد کمتر بهای برق مصرفی پرداخت می‌کنند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هیوا لهونیان" در تشریح این خبر گفت: مشترکان خانگی که مصرف برق آنان در ماه‌های گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) پایین‌تر از ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد، ضمن کاهش ۱۶ درصدی بهای برق مصرفی به نسبت مشترکان پر مصرف، بسته‌های تشویقی نیز دریافت می‌کنند.
وی در ادامه افزود: مشترکان خانگی از طریق مدیریت مصرف و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، به راحتی می‌توانند الگوی مورد نظر را رعایت و از بسته‌های تشویقی ذکر شده بهره‌مند شوند.
لهونیان در همین خصوص اظهار داشت: مشترکان خانگی که در ماه‌های گرم سال کمتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند در صورت کاهش در میزان برق مصرفی به میزان کاهش در مصرف در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، صورتحساب آنان بستانکار می‌شود.
وی ساعات‌ اوج مصرف برق در کشور را ۱۳ تا ۱۷ اعلام و در همین راستا اضافه کرد: کشاورزانی که در این بازه  زمانی، پمپاژ خود را به مدت چهار ساعت خاموش کنند، برق مصرفی در ۲۰ ساعت دیگر برای آنان رایگان محاسبه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: کشاورزانی هم که هفت روز از ماه را(در فاصله ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) به‌صورت متوالی یا غیرمتوالی از برق استفاده نکنند، بقیه ایام ماه را (۲۴ روز باقی مانده) می‌توانند از برق رایگان بهره‌مند شوند.
لهونیان با بیان اینکه سال گذشته ۲.۳ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کشاورزی، صنعتی و خانگی کم مصرف استان پرداخت شد، افزود: تابستان سال گذشته به دلیل همکاری مشترکان و برنامه‌ریزی این شرکت، تابستانی بدون خاموشی سپری شد و امیدواریم با همکاری و همراهی مشترکان استان و مدیریت مصرف برق، امسال نیز بدون خاموشی سپری شود.
وی به افزایش حدود ۷٫۸۴ درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این افزایش مصرف بخاطر این است که بخش عمده‌ای(حدود ۹۴ درصد) از مشترکان شرکت توزیع برق استان، بخش خانگی و تجاری هستند، ضمن اینکه شیوع بیماری کرونا و ماندن مردم در خانه نیز تاثیرگذار بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ یا ۲۵ درجه و استفاده از کولر آبی روی دور کُند، می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق و در نتیجه سپری کردن تابستان بدون خاموشی داشته باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات