نتایج پایش بهاره شناگاه‌های مازندران/ نصب پرچم زرد بر روی ۱۶ شناگاه

نتایج پایش بهاره شناگاه‌های مازندران/ نصب پرچم زرد بر روی ۱۶ شناگاه

خبرگزاری فارس فصل گرم سال که می‌شود مقصد دریا است حتی اگر شرایط کرونایی باشد.
این روزها باوجود نگرانی‌ها در ارتباط با شیوع کرونا باز هم دریای مازندران طرفداران خود را دارد و ساحل استان همچنان پر است از مردم و مسافرانی که از جاهای دور و نزدیک خود را به ساحل رساندند.

به منظور حفظ سلامت مسافران بحث پایش‌های زیست‌محیطی در دستور کار محیط زیست مازندران قرار گرفت که این پایش‌ها طی فصول سال تکرار می‌شود که باتوجه به اطلاع رسانی صورت گرفته لازم است افراد به نتایج اعلام شده توجه کنند تا سلامت‌شان تحت‌الشعاع قرار نگیرد‌.

بهار امسال نیز در دریای مازندران شاهد حضور مسافران بودیم که حتی با وجود اینکه مازندران در وضعیت هشدار قرار گرفت اما حضور مردم و مسافران بدون توجه به توصیه‌ها و در برخی موارد کم‌توجهی آنان را شاهد هستیم.

سیده‌مریم حسینی کارشناس سواحل محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز درباره نتیجه پایش‌ها و ارزیابی زیست محیطی فصل بهار در سواحل استان، اظهار کرد: طبق پایش هر ساله در فصل بهار نمونه‌برداری و پایش‌های زیست‌محیطی روی ۴۷ شناگاه در بحث پایش‌های میکروبی و مصنوعی انجام شد که براساس آن ۱۶ شناگاه بالاتر از حد استاندارد نشان داده شد.

وی افزود: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا ۳۲ طرح در استان اجازه فعالیت داشت که از این تعداد ۶ طرح پرچم زرد دریافت کرد که بقیه موارد در مناطقی بوده که فعالیت نداشته است.

کارشناس سواحل اداره محیط زیست دریایی مازندران با بیان اینکه این شناگاه‌ها در مناطق غربی و مرکزی استان بوده است، تصریح کرد: ایزدشهر و رویان شهرستان نور، سیترا در نوشهر، نمک‌آبرود در چالوس، میرود در بابلسر و ضلع شرقی فریدونکنار پرچم زرد نصب شده که احتمال خطر آلودگی در آنها بیشتر است.


حسینی ادامه داد: البته ساحل سیترای نوشهر از تاریخ ۱۸ تیرماه امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل اعلام شده است.

وی با اعلام اینکه پایش‌ها و ارزیابی زیست‌محیطی همچنان در ساحل مازندران ادامه دارد، تصریح کرد: نتیجه این ارزیابی‌ها پایان شهریورماه امسال اعلام می‌شود.

حسینی در پایان گفت: همچنین طرح‌های فوق بحرانی و بحرانی و فاقد پرچم بحث آلودگی داشتند از ابتدای خرداد ماه امسال تعطیل اعلام شدند که دلیل آن جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا بوده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات