رکورد مصرف برق خوزستان شکسته شد

رکورد مصرف برق خوزستان شکسته شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود دشت بزرگ" اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته شبکه برق رشد بیش از 8 درصد را تجربه کرده و رکورد جدیدی در تاریخ صنعت برق ثبت کرده است.
وی بیان کرد: روز شنبه (21 تیر) اوج مصرف برق به 8 هزار و 378 مگاوات رسید و از رکورد قبلی صنعت برق در سال 96 با مصرف 8 هزار و 220 مگاوات عبور کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، این رشد مصرف را باعث وارد شدن شوک به تجهیزات دانست و افزود: به‌رغم ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته که تاکنون باعث پایداری شبکه شده است باید بدانیم اگر رشد مصرف برق از یک قائده معقول پیروی نکند و چنین شتابان باشد باعث بارگیری بیشتر از تجهیزات، فشار به آنها و خاموشی ناخواسته خواهد شد.
دشت بزرگ با اشاره به ثبت دمای بالای 50 درجه و افزایش رطوبت در برخی از نقاط استان و استمرار آن در روزهای آتی، تصریح کرد: اگر در ساعت‌های اوج بار، مدیریت مصرف صورت نگیرد به ازای هر درجه دما که از 47 عبور کند افزایش بار قابل ملاحظه‌ای در شبکه صورت خواهد گرفت و این افزایش بار آسیب‌زا و حادثه‌ساز خواهد بود.
وی افزود: در چند روز پیاپی مصرف برق بیشتر از 8 هزار مگاوات بوده و تجهیزات در حداکثر بارگیری هستند و این تداوم و ماندگاری افزایش بار، خود خطر دیگری برای شبکه است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکان خواست در روزهایی که دما افزایش پیدا می‌کند، همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند و با کاهش مصارف غیر ضروری و کم کردن بار سرمایشی منازل خود، به پایداری شبکه کمک کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات