با حفظ کیفیت ، قیمت تمام شده اقدام ملی تولید مسکن کاهش یابد

با حفظ کیفیت ، قیمت تمام شده اقدام ملی تولید مسکن کاهش یابد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در یکصد وهجدهمین جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورا در محل سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: در احداث مساکن طرح اقدام ملی تولید مسکن به دنبال کمیت نیستیم و کیفیت و ساختمان ایمن اولویت اصلی بوده و پیمانکاران و تعاونی‌های احداث کننده باید دارای صلاحیت مورد تایید بوده و ساختمان آبرومند تحویل مردم دهند.

وی با اشاره به اختصاص زمین رایگان برای این واحدها توسط راه و شهرسازی ، این اقدام دولت را گامی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن ملی عنوان و بر تسریع در ارائه فراخوان تهیه نقشه توسط تعاونی‌های ذیصلاح همزمان با بررسی صلاحیت‌ها تاکید کرد.

بهنامجو خواستار پیش‌بینی فضای بیشتر برای احداث این واحدها در شهرستان‌های استان شد و افزود: انتظار می‌رود تعداد متقاضیان این مسکن در استان افزایش یابد و لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

استاندار اردبیل همچنین خواستار کاهش تعرفه‌ها از سوی نظام مهندسی استان در اجرای این طرح برای کاهش قیمت برای خریداران واحدها شد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ۹ هزار مورد ثبت‌نام در استان برای طرح اقدام ملی تولید مسکن انجام گرفته و پیش‌بینی می‌شود پنج هزار نفر حائز شرایط دریافت آن باشند.

وی افزود: در اجرای این طرح برای ۲ هزار و ۶۰ نفر زمین پیش‌بینی شده و  تعاونی‌های دارای صلاحیت از سوی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بر اساس تفاهنامه ای که وزارت راه و شهرسازی با ستاد اجرایی حضرت امام (ره) ، بنیاد مسکن استان و تعاونی ها مخصوصا" تعاونی فرهنگیان منعقد شده برای اجرا معرفی می‌شوند.

حیدری گفت: در خصوص تامین زمین برای این طرح تلاش شده که از لحاظ قیمت به مردم فشار وارد نشود و زمین به صورت رایگان در اختیار تعاونی‌ها و سازندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: در شهرستان‌های استان نیز زمین برای افرادی که حائز شرایط این طرح شده‌اند، تامین شده و در صورت افزایش تقاضا زمین های دیگری نیز افزوده می شود.

دبیر شورای مسکن استان در پایان جلسه افزود: تا پایان تیرماه در بحث مسکن مهر پروژه هایی که با اداره کل راه و شهرسازی استان است پرونده آن بسته خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات