کارگروه ترجمه و تدوین استاندارد  IEC۶۰۸۷۰-۱۰۱/۱۰۴در شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان برگزار شد
  
   (۱۳۹۹/۰۴/۲۳)

کارگروه ترجمه و تدوین استاندارد IEC۶۰۸۷۰-۱۰۱/۱۰۴در شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان برگزار شد (۱۳۹۹/۰۴/۲۳)

جلسه کارگروه ترجمه و تدوین استاندارد  IEC۶۰۸۷۰-۱۰۱/۱۰۴با حضور دکتر صیامی، نماینده اداره‌کل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر، تیم مترجم و مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان، در ابتدای جلسه مهندس فردین عنایتی،  ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه، به شرح مختصری از فعالیت‌های این شرکت در خصوص استانداردها و کنترل کیفیت تجهیزات، برنامه‌های پیش‌رو و فرایند ترجمه و تدوین این استاندارد پرداخت.

مدیر دفتر تحقیقات وکنترل کیفیت تجهیزات بیان نمود، استانداردها مجموعه قوانینی هستند که برای یکسان‌سازی امور فنی، صنعتی، علمی و تجاری استفاده می‌شوند و پدیده‌ها را قابل اندازه‌گیری و قابل مشاهده می‌کند. به بیان دیگر استاندارد راهنما و مشاور ما در مراحل برنامه‌ریزی، طراحی، انتخاب تجهیزات، اجرا، نظارت بر اجرا و بهره‌برداری هستند.

مهندس فردین عنایتی با بیان اینکه پیشرفت علم و تکنولوژی علاوه بر تدوین استانداردهای جدید، بررسی و اصلاح استانداردهای پیشین نیز بسیار مهم است. ما بدلیل کمبود منابع استانداردهای تخصصی، ترجمه و تدوین آنها را براساس فرایند کلی زیر در دستور کار خود قرار دادیم. ۱- احساس نیاز به استاندارد  ۲- تهیه پیش‌نویس استانداردها ۳- بررسی پیش‌نویس و ویرایش آن  ۴ – تایید و تصویب پیش‌نویس با فرایند قانونی   ۵- انتشار استاندارد

در ادامه جلسه مهندس سیفی، مسئول تیم ترجمه و تدوین، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه پیش رو درخصوص ترجمه و تدوین این استاندارد ارائه نموده‌اند. ایشان اظهار نمودند، استانداردهای تله‌متری، الزامات و پیشنهادات لازم برای نحوه آماده‌سازی و ارسال و دریافت اطلاعات به نحوی که صحت آن تضمین گردد را  ارائه می‌دهد. بدلیل ناکافی بودن منابع و همچنین بروز رسانی دیر هنگام استاندارد IEC، علاوه بر ترجمه به منظور کمک به بهره‌برداران،  ضمایمی به این استاندارد اضافه خواهد شد.

دکتر صیامی از دیگر مدعوین جلسه نیز، ضمن بیان ضرورت و اهمیت ترجمه و تدوین استانداردها در صنعت برق، نسبت به انجام ترجمه و تدوین براساس استاندارد ملی ایران شماره ۵، ویرایش سال ۱۳۹۳ با لحاظ نمودن کیفیت انجام کار تاکید نمود.

در پایان مقررگردید به منظور استفاده از این استاندارد در سطح ملی، ترجمه و تدوین آن با هماهنگی و مشورت واحد استانداردهای شرکت توانیر انجام گیرد تا پس از تائید نهایی پروژه فوق، موارد به شرکت توانیر جهت ابلاغ به سایر شرکت‌های تابعه ارسال گردد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای مازندران

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات