40درصد مساکن روستایی شهرستان اسکو مقاوم‌سازی شده است

40درصد مساکن روستایی شهرستان اسکو مقاوم‌سازی شده است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اسکواز مقاوم سازی 40 درصد از مساکن روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: نسبت به میانگین استانی 10 درصد عقب هستیم.
مهندس احمد پوربا سخنانی اظهار کرد: بنیاد مسکن به توسعه روستاهایی را نه در شعار بلکه در عمل ثابت کرد که خدمات قابل توجهی درروستاهای شهرستان انجام داده است.
وی در ادامه با بیان این‌که شعار سال جهش تولید است که دراین زمینه هم در عرصه تولید کالا و تولید خدمات کمی پیگیری شود،ودر کنار جهش کمی تولید باید به جهش کیفی کالاها و خدمات توجه کنیم ودستگاههای خدمات رسان باید در عرضه خدمات به شهروندان وروستا نشینان با برنامه ریزی و استفاده فناوری به فکر تسهیل و تسریع ارائه خدمات باشند.
وی گفت: توسعه شهرستان وبویژه روستاها باید با در نظر گرفتن تمام ابعاد توسعه "فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی" صورت پذیرد و برای تحقق آن، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت فکری نخبگان فکری و ابزاری ضروری است.
مدیر بنیاد مسکن اسکوادامه داد: امر توسعه بدون مشارکت حداکثری و تعامل بین بخشی دستگاه‌ها امکان پذیر نیست و مدیران شهری و روستایی باید با تمام توان در جهت تعامل با یکدیگر قدم بردارند تا این امر تسهیل شود.
وی، نهادینه ساختن فرهنگ مشارکت در توسعه شهرها و روستا را از دیگر وظایف مهم فرمانداران وبخشداران ودهیاران وبنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: در شهرها و روستاهای توسعه یافته شهروندان پایه و اساس و محور توسعه هستندومشارکت مردمی بسیار اهمیت دارد.
آقای احمد پورافزود: توسعه، محصول یک پیامد و اتفاق نیست و باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، چراکه اقدامات منطقی، هماهنگ و برنامه محور تنها راهکار توسعه پایدار است.
وی با اشاره به مقاوم‌سازی 40 درصدی مساکن روستایی شهرستان، گفت: نسبت به میانگین استانی 10 درصد عقب هستیم و بنیاد مسکن پیگیری تسهیلات بهسازی و نوسازی مساکن روستایی و بهرمندی مردم از تسهیلات این بخش را در اولویت برنامه خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: نباید از خطرات زلزله‌های احتمالی غافل باشیم و باید در زمان‌های که آرامش حاکم است، برای روزهای بحرانی برنامه ریزی و اقدام کنیم.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اسکودر پایان گفت: در 35 روستا فاز اول طرح هادی عملیاتی شده که پیگیر اجرای فاز دوم اجرای طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری هستیم و همچنین در بحث سندار کردن مساکن روستایی با صدور 7600 جلد سند اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است. لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات