در پایش شبانه، ۱۸ واحد آلاینده در مشهد اخطار گرفتند

در پایش شبانه، ۱۸ واحد آلاینده در مشهد اخطار گرفتند


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در این خصوص اظهار داشت:  در ادامه برنامه های نظارت و کنترل زیست محیطی بر فعالیت واحدهای صنعتی استان درهفته گذشته،  فعالیت ۳۱ واحد تولید ایزوگام و آسفالت شهرستان مشهد مورد پایش شبانه زیست محیطی قرار گرفت .

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه پایش واحدهای آلاینده محیط زیست با جدیت در تمام ساعات شبانه روز انجام می شود گفت: در راستای این موضوع ،کارشناسان نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان شبانه فعالیت واحدهای صنعتی مشهد را کنترل و برای ۱۸ واحد آلاینده اخطاریه زیست محیطی صادر کردند.

وی ضمن اشاره به اینکه آلایندگی هوای ناشی از فعالیت واحدهای تولید ایزوگام مستقر در محور کلات موجب ایجاد مشکلات بهداشتی و تهدید سلامت عمومی شهروندان از جمله ساکنین شهرک مهرگان شده است گفت: هدف از اجرای برنامه های پایش شبانه، نظارت مستمر زیست محیطی بر عملکرد واحدهای صنعتی و جلوگیری از آلایندگی مراکز صنعتی در ساعاتی است که احتمال تخلفات بیشتر می شود.

همتی همچنین گفت:درسال گذشته،بیش از ۶۶۳۰ نوبت پایش از منابع محتمله آلاینده  در استان صورت گرفته و برای  ۱۰۷۷  واحد آلاینده و متخلف اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: کارشناسان اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همچنین ۵۵۰ نوبت پایش شبانه زیست محیطی درسال گذشته داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، رشد حدود ۱۲ درصدی اعمال برنامه های نظارتی در سطح استان را نشان می دهد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات