نیازسنجی برای توسعه بازارچه‌های روز و فصلی

نیازسنجی برای توسعه بازارچه‌های روز و فصلی

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با برنامه #صبح_سیلک مشارکت بیشتر شهروندان در طرح تفکیک از مبدا را خواستار شد و گفت: از140 تن زباله‌ای که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، یک چهارم آن جزو پسماندهای خشک بوده و حداقل 17 درصد آن قابل بازیافت است.

به گفته وی، با اجرای جشنواره‌های آموزش شهروندی مانند زیستاک در سال گذشته و زیست بانو در سال جاری می‌توان به فرهنگسازی هرچه بیشتر مدیریت پسماند و ارتقای مشارکت‌های شهروندی در طرح تفکیک از مبدا با هدف کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند و مخاطرات زیست محیطی آن پرداخت.

قنبری مکانیزه کردن سیستم جمع آوری زباله، راه اندازی خط تولید کمپوست، ارتقای کمی و کیفی تجهیزات کارخانه بازیافت و مدیریت پسماندهای عفونی را در ایجاد شهری سالم موثر دانست و یادآور شد: در نشست اخیر با دادستان موضوع جمع آوری کودکان کار و زباله‌گردها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی رسیدگی به وضعیت نظافت شهری، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، مدیریت پسماند با همیاری دیگر ارگان‌ها، ارایه خدمات ایمنی، ساماندهی امور متوفیان، توسعه فضای سبز، ارایه خدمات لجستیکی راه سازی و هنگام بلایای طبیعی، توجه به سیما و منظر شهری و... را از مهم ترین مسئولیت های گسترده معاونت خدمات شهری برشمرد و همیاری نخبگان فرهنگی را در حل معضلات شهری خواستار شد.

قنبری، کاشان را به اذعان گفته‌های جمعی از شهروندان بومی و غیر بومی در زمره تمیزترین شهرهای کشور دانست و متذکر شد: معاونت خدمات شهری علاوه بر توجه ویژه به حفظ نظافت و آراستگی شهر، در بخش موتوری با اجرای حدود 50 پروژه طی سه الی چهار سال گذشته و ارایه خدمات در هنگام بروز سیلاب‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

معاون خدمات شهری تصریح کرد: احیای شهرک صنایع کارگاهی و اضافه کردن صنایع خودرویی به آن در آینده و تأمین گوشت باکیفیت در کنار راه اندازی خط کشتار شترمرغ تا دو هفته آینده از مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در بخش ساماندهی مشاغل شهری بوده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات