ارائه خدمات با نگاه توسعه محور و توزیع متوازن

ارائه خدمات با نگاه توسعه محور و توزیع متوازن

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، مرتضی عطایی شهردار منطقه دو با اشاره به اقدامات شهرداری این منطقه در اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی، بازپیرایی میدان امام خمینی (ره) شامل اِلمان، محوطه‌سازی، پیاده‌روسازی، نورپردازی و آب نمای این پروژه را شمار اقدامات این شهرداری در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در نیمه دوم سال 98، روکش آسفالت و لکه‌گیری به مساحت 16 هزار و 150 مترمربع از دیگر اقدامات این شهرداری بوده است.

وی بهسازی آب ‌نمای میدان فرح‌آباد، تأمین روشنایی بازار نرگسیِه و بلوار شریف‌آباد، تأمین روشنایی لاین کُندگذر بلوار پاسداران، رنگ‌آمیزی پایه‌های پل ولیعصر (عج) و رنگ‌آمیزی و بهسازی کلیه المان‌های سطح منطقه را از پروژه‌های مهمی نام برد که توسط کارکنان خدمات شهری شهرداری این منطقه در نیمه دوم سال 98 انجام شد.

شهردار منطقه دو ساری، پیاده‌روسازی خیابان خاقانی، ضلع غرب خیابان مازیار، ضلع جنوبی میدان امام و نبش خیابان جام جم و کوچه‌های فرعی خیابان نهضت را اقدامی در راستای اجرایی نمودن سیاست خدمات‌رسانی به شهروندان و بهسازی معابر شهری عنوان کرد که توسط شهرداری منطقه دو صورت گرفت.

وی بابیان اینکه معابر، بلوارها و خیابان‌ها از مهم‌ترین فضاهای شهری هستند که مورداستفاده روزمره شهروندان است و آسفالت معابر و مناسب‌سازی مسیرها می‌تواند نقش مهم و ارزنده‌ای در ارتقاء رضایتمندی شهروندان داشته باشد، افزود: در این راستا آسفالت انتهای بلوار عسگری محمدیان و انتهای بلوار جام جم، آسفالت خیابان شفا کوچه مهر 14 و روکش آسفالت خیابان ملت کوچه 7 از اقدامات عمرانی شهرداری منطقه2 بوده است.

عطایی، هدف از اجرای این پروژه را ارائه خدمات مطلوب‌تر، تسهیل در تردد وسایل نقلیه و زیباسازی شهری توسط شهرداری این منطقه دانست.

وی اجرای پروژه‌های عمرانی را اولویت برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: اصلاح زیرسازی باند کندرو کمربندی غرب نبش خیابان طبیعت دوم، زیرسازی انتهای کوچه بوستان از بلوار فرح‌آباد احداث نُوه و جوی کوچه شمشیربند 16، زیرسازی انتهای خیابان 24 متری رفیع در بلوار پاسداران از پروژه‌های در حال اجرای این شهرداری است.

عطایی، لکه‌گیری ابتدای خیابان جمهوری از میدان ساعت، خیابان نظام‌مهندسی از کوشاسنگ، کوچه وصال 14 و 21، ابتدای بِندارخیل، کوچه پردیس 5، خیابان شهید قربانی کوچه بهارنارنج 15 و 17 و انتهای خیابان ورزش را از دیگر پروژه‌های در حال اجرای سال 99 عنوان کرد.

وی به پروژه هدایت آب‌های سطحی در منطقه دو اشاره و احداث کانال مسیر نهر گذرخان کوچه طبیعت دوم، احداث کانال خیابان خاقانی، احداث کانال انتهای کوچه شهید آملی از خیابان 22 بهمن به سمت کوچه شیخی و احداث کانال مسیر نهر مشهدی کلا از انتهای کوچه پاسدار به سمت تقاطع خیابان جدید شهید آملی را در شمار اقداماتی بیان کرد که باهدف ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و مدیریت بهنگام بحران در شرایط جوی نامناسب اجرا شد.

شهردار منطقه دو گفت: شهرداری این منطقه با اجرای پروژه‌های آسفالت، لکه‌گیری، اصلاح هندسی تلاش می‌کند تا علاوه بر بهسازی معابر و خیابان‌های سطح منطقه، سهولت در تردد شهروندان و رفع گره‌های ترافیکی را هم فراهم کند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی در مناطق الحاقی، بیان کرد: تلاش در جهت ارائه خدمات بر اساس نیازسنجی‌های این مناطق توسط کارشناسان شهرداری منطقه دو، تأمین روشنایی معابر، بهسازی خیابان‌ها، پیاده‌روها، نظافت و رُفت و روب خیابان‌ها جمع آوری زباله، ساماندهی تابلوها برای شناسایی کوچه و همچنین ایجاد فضای سبز با کاشت درخت در این مناطق انجام شد.

به گفته شهردار منطقه دو ارائه خدمات با نگاه توسعه محور و نیز توزیع متوازن ازجمله اهداف مهم شهرداری است و با توجه به رویکرد و سیاست کلی شهرداری ساری، واحدهای مختلف اجرایی با برنامه‌ریزی مدون سعی کرده‌اند تا حد امکان خدمت‌رسانی به مناطق و محلات را به‌صورت یکسان ارائه کنند.

وی ایجاد درآمد پایدار را یکی از رویکردهای مهم شهرداری منطقه دو بیان کرد و افزود: حوزه درآمدی شهرداری منطقه توانست با شناسایی نقاط قوت با برنامه‌ریزی و تمرکز بر صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 98 درآمد این منطقه را افزایش دهد.

عطایی به مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض اشاره کرد و گفت: مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض علاوه برافزایش خدمات مطلوب شهری، موجب آبادانی، توسعه و برنامه‌ریزی بهتر در سطح منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری منطقه دو توانست از طریق اطلاع‌رسانی، تبلیغات محیطی و فرهنگ‌سازی، شهروندان را در پرداخت عوارض مشارکت دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات