مدير عامل شركت برق منطقه اي فارس و بوشهر تاكيد كرد؛ ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي استان فارس ، مهندس نصيري در ديدار با دكتر فريدون عباسي نماينده مردم كازرون و كوهچنار و رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ضمن خوشآمد و خير مقدم به رئيس كميسيون انرژي مجلس بيان داشت : استان هاي فارس و بوشهر داراي توانمندي هاي شگرف و بزرگ در زمينه توليد انرژي برق است ، فارس با بهره مندي از اقليم پرآفتاب و تابان و بوشهر با بهره مندي از منابع گاز و انرژي هسته اي در نيروگاه اتمي اين قابليت را دارند تا از همه ظرفيت هاي موجود در جنوب كشور براي به فعل رساندن استعدادهاي بالقوه بهره گيري كنند .
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر تاكيد كرد: با بهره گيري از دو منبع خورشيدي و گاز در استان هاي فارس و بوشهر مي توان همه برق مورد نياز جنوب كشور و بخش عمده اي از برق كشور را تامين كرد ، فارس در اين زمينه از نيروي متخصص و مهندسان كارآزموده و همچنين مراكز علمي و دانشگاه مرتبط با حوزه برق و انرژي نيز برخوردار است و يك استعداد كم نظير فني ، مهندسي و علمي در كشور به شمار مي آيد.
مهندس نصيري خاطر نشان كرد: با بهره گيري از ظرفيت وجود منابع گازي در استان بوشهر مي توان به ايجاد ظرفيت هاي بيشتر تامين برق در جنوب كشور اميدوار بود ، استفاده از انرژي گاز در اين مناطق و افزايش توليد و تامين برق در واقع بهينه سازي توليد انرژي است كه موجب افزايش ارزش افزوده ، افزايش رونق و جهش توليد و حركت در راستاي منويات مقام معظم رهبري است ، سرمايه گذاري در اين حوزه قطعا يكي از كارآمد ترين حوزه هاي سرمايه گذاري اقتصادي قلمداد مي شود .
وي گفت: توجه به نقش نظارتي مجلس و نقش قانونگذاري اين نهاد تاثير گذار در جامعه بسيار مهم است ، استان فارس اكنون با حضور موثر در كميسيون انرژي مي تواند در اين حوزه بسيار بدرخشد و پيشتاز در كشور در بخش توليد انرژي به ايفاي نقش بپردازد. تصويب قوانين جهت رفع مشكلات نقدينگي صنعت برق در كشور بسيار موثر است و كميسيون انرژي مجلس ميتواند با ارائه راهكار و مشاوره موثر در اين حوزه بيش از پيش به دولت و بخش صنعت برق كمك نمايد.
مهندس نصيري با بيان اينكه در بدنه وزارت نيرو منابع انساني بسيار توانمندي وجود دارد گفت: استفاده از اين توان تخصصي براي رفع مشكلات موجود در كشور بسيار كارساز است ، اقتصاد انرژي بايد به گونه اي رقم بخورد كه عموم مردم انگيزه هاي مضاعف براي صرفه جويي در مصرف برق و انرژي داشته باشند. كميسيون انرژي مجلس مي تواند با بهره گيري از ديدگاه هاي موثر و مشورتي متخصص در بدنه وزارت نيرو موضوع اقتصاد صنعت برق را به سامان مناسب برساند.
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر با بيان اينكه از جمله مشكلات در اين حوزه ناهماهنگي و عدم توازن بين درآمدها و هزينه هاي توليد انرژي است گفت: سياست گزاري و قانون گزاري در اين عرصه بايد به سمتي برود كه توازن و هماهنگي بهتري بين درآمدها و هزينه هادر بخش توليد انرژي برق ايجاد كند ، بخش خصوصي بايد اين انگيزهرا داشته باشد تا در سرمايه گذاري ها براي مولدهاي مقياس كوچك و انرژي هاي تجديد پذير ورود كند و از طرح هاي ارائه شده استقبال بيشتري كند.
مهندس نصيري در ادامه بر لزوم فرهنگ سازي براي مصرف بهينه برق در جامعه تاكيد كرد و گفت: صرفه جويي در مصرف در همه اوقات به عنوان يكي از آموزه هاي معنوي دين مبين اسلام مورد تاكيد است ، صرفه جويي در مصرف برق هم هميشه پسنديده است اما فقط در 200 ساعت از كل سال بشدت مورد تاكيد است ، ما بايد به سمتي برويم كه مردم و قاطبه شهروندان صرفه جويي در اين 200 ساعت را سرلوحه كار و زندگي خود قرار دهند.
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر اضافه كرد: بيش از آنكه صرفه جويي در مصرف برق مورد نظر و تاكيد كارشناسان باشد ، درست مصرف كردن مطرح است ، درست مصرف كردن به ويژه در ساعات اوج مصرف و مديريت زمان مصرف يك حلقه اساسي در زنجيره به هم پيوسته تامين و توليد و توزيع نيروي برق است كه در راستاي حفظ محيط زيست و ايجاد مسوليت اجتماعي و حق شهروندي تعريف مي شود.
دكتر فريدون عباسي نماينده مردم كازرون و كوهچنار و رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با تقدير از خدمات شركت برق منطقه اي براي تامين و انتقال پايدار برق بيان كرد: مجلس شوراي اسلامي و كميسيون انرژي آمادگي دارد تا با حمايت از طرح هاي توليد و تامين انرژي در راستاي برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت از اين صنعت حمايت كند و خلاءهاي قانوني را در اين عرصه ترميم نمايد.
دكتر عباسي اضافه كرد: كشورمان در زمان كنون در دوران تحريم هاي ظالمانه قرار دارد اما قطعا اين تحريم ها كه در حوزه نفت و گاز و انرژي هم تاثيراتي داشته است به نفع كشورمان تمام مي شود و مي تواند براي شكوفايي اقتصاد و استفاده از استعدادهاي در اين حوزه باشد.
نماينده مردم كازرون و كوهچنار در مجلس شوراي اسلامي همچنين خواستار توجه بيش از پيش به تامين برق و انرژي براي اجراي طرح هاي توسعه در اين دو شهرستان و ساير شهرستان هاي استان فارس شد و گفت: استان فارس مجموعه اي كامل از استعدادها و توانمندي هاي توسعه است كه بايد از سهم برابر در اين عرصه در مقايسه با ساير استان ها بهره مند باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات