آنچه درباره طرح اقدام ملی مسکن باید بدانیم

آنچه درباره طرح اقدام ملی مسکن باید بدانیم

آنچه درباره طرح اقدام ملی مسکن باید بدانیم/ شرایط اولیه متقاضیان جهت ثبت نام درطرح ملی مسکن چیست؟
طرح اقدام ملی مسکن به عنوان بزرگترین طرح مسکنی کشور محسوب می شود که متقاضیان این طرح جهت ثبت نام می بایست شرایط اولیه را دارا باشند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، طرح اقدام ملی مسکن با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخگویی به نیاز جامعه صورت گرفته است. تا بتواند در بلندمدت تغییراتی را دربازار مسکن ایجاد کند. این اقدام با اولویت شهرهای جدید پیرامون کلانشهرها انجام می شود.
ثبت نام این طرح استان به استان انجام شده و هر استانی که از لحاظ تامین زمین آماده تر بود سریع تر به این طرح پیوسته است.
بر اساس شرایط احراز متقاضیان طرح ملی مسکن؛ فرد متقاضی و افراد تحت تکفل وی می‌بایست، از فروردین 1384به بعد فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند.
همچنین از تاریخ 22 بهمن 1357 تا کنون از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند. به عبارتی فرم ((ج)) در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن) باید سبز باشد.
به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، متقاضیانی که پیامک واجد شرایط بودن را دریافت کردند لازم است جهت تکمیل پرونده خود مدارک مورد نیاز شامل: اصل و فایل اسکن از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و افراد تحت‌تکفل، اصل و فایل اسکن از اصل مدارک ملی متقاضی و افراد تحت‌تکفل، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی سابقه سکونت در پنج سال اخیر (گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان، سابقه بیمه) و تعهدنامه محضری مبنی بر دارابودن شرایط می‌باشد. را به همراه داشته باشند و اقدام نمایند.
از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد، زنان خودسرپرست حداقل دارای 35 سال سن باشند و متقاضیان حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشد.
همچنین براساس توافقات انجام شده، در شهرهای جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا یا شهر مادر ملاک عمل می‌باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات