جمع آوری بیش از 5300 تن زباله در سطح منطقه دو

جمع آوری بیش از 5300 تن زباله در سطح منطقه دو

محمدرضا مکاری گفت: میانگین تولید زباله هر شهروند روزانه 425 گرم است و برای جمع آوری هر کیلوگرم زباله از مبدا تا مقصد 1350 ریال هزینه می‌شود که در این بین میانگین هر شب جمع آوری زباله 57900 کیلوگرم است.

وی میزان و مساحت رفت و روب روزانه را با احتساب تعداد و نوبت‌های انجام را چهار میلیون و 87 هزار و 481 متر مربع ذکر و بیان کرد: در این مدت بیش از 920 تن ضایعات شهری و نخاله در سطح نواحی سه گانه منطقه دو جمع آوری و در محل های مجاز تخلیه شده است.

معاون خدمات شهری منطقه دو در ادامه از 147 مورد پاکسازی زمین های بایر و 27 مورد لایروبی چاه جاذب خبر داد و افزود: پاکسازی و محصور نمودن زمین های بایر، اجرای تبصره 14 و بند 20 ؛حفر چاه های جذبی ؛لایروبی چاه ؛شستشوی المان ها؛اجرای کانیوو ؛اخطار و پرنمودن گودهای رها شده و همچنین پاکسازی مسیر رودخانه‌ها و.... از جمله مواردی بوده که طی این مدت در دستور کار نواحی و حوزه معاونت خدمات شهری منطقه بوده است.

وی در پایان بر لزوم آموزش شهروندان تاکید کرد و گفت: تفکیک زباله ها از مبداء از مسائل مهمی است که نیازمند فرهنگ سازی و آموزش صحیح به شهروندان بوده و جمع آوری پسماندهای خانگی در نوبت روز هزینه‌های مازادی در برداشته که با بیرون گذاشتن پسماندهای خانگی در ساعت 22:30 می‌توان این هزینه ها را صرف فعالیت های مفید دیگر کرد.

مکاری افزود:عملیات شستشوی و رفت و روب، جمع آوری زباله، پسماندهای ساختمانی و حجیم در سطح این منطقه توسط 132 پرسنل پاکبان، یک دستگاه خودرو جاروب مکانیزه و با 7 دستگاه پرس جمع آوری پسماندها در شب، یک خودرو واترجت شستشوی تابلوها و اعلانات، یک دستگاه خودرو مکانیزه جدول شور، پنج دستگاه نیسان جمع‌آوری پسماندهای شهری و حجیم و یک دستگاه خودرو پرس جهت جمع آوری پسماندهای پزشکی انجام می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات