طرح سؤال از شهردار یک موضوع کاملاً طبیعی است/ کمتر از یک سال فرصت داریم/ حتی اگر آقای شهردار یک ساعت هم در شهرداری حضور داشته باشد باید تمام تلاش خود را انجام دهد

طرح سؤال از شهردار یک موضوع کاملاً طبیعی است/ کمتر از یک سال فرصت داریم/ حتی اگر آقای شهردار یک ساعت هم در شهرداری حضور داشته باشد باید تمام تلاش خود را انجام دهد

طرح سؤال از شهردار یک موضوع کاملاً طبیعی است/ کمتر از یک سال فرصت داریم/ حتی اگر آقای شهردار یک ساعت هم در شهرداری حضور داشته باشد باید تمام تلاش خود را انجام دهد
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و پنجاهمین جلسه فوق‌العاده شورا، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر رشت با اشاره به فرارسیدن هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی، گفت: این هفته را به تمامی عزیزانی که تلاش مجدانه می‌کنند تا کمک خود را در اختیار جامعه هدف قرار دهند تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم در بخش تأمین اجتماعی به‌جایی برسیم که مشکلات مردم و افراد تحت پوشش این سازمان مشکلاتشان مرتفع شده و بتوانند راحت‌تر زندگی کنند.
وی با ارائه تذکری، اظهار داشت: مبحث طرح سؤال از شهردار یک موضوع کاملاً طبیعی بوده و هر کجا که ابهامی برای اعضای شورا وجود دارد، به‌عنوان نمایندگان مردم می‌بایست سؤال بپرسند. این سؤال می‌تواند بین دو دوست نیز باشد، سؤال می‌کنند تا به پاسخ خود برسند و ما می‌بایست به قانون احترام بگذاریم.
حاجی پور ادامه داد: برخی از عزیزان گلایه می‌کنند که نباید طرح سؤال مطرح می‌شد. این موضوع در اختیار بنده نیست. بنده در شورا نقش یک هماهنگ‌کننده داشته و می‌بایست نکاتی که میان همکاران بنده در شورای اسلامی و آقای شهردار گفته می‌شود را پیگیر شوم تا در چهارچوب قانون اقدامات لازم را انجام دهم. قانون تأکید می‌کند اگر تذکری به از سوی اعضای شورا به شهردار داده می‌شود به همین صورت ارائه گردد، اگر طرح سؤال مطرح می‌شود می‌بایست به آقای شهردار ابلاغ نمایم و شهردار نیز طبق قانون مکلف است در فرصت 10 روزه پاسخگو باشد.
ریاست شورای شهر رشت افزود: ما از آقای شهردار دعوت به عمل آوردیم و ایشان اعلام کردند که در روز دهم، یعنی امروز حضور می‌یابند. ما مکلف به اجرای قانون هستیم و همراه با قانون و زیر چتر آن اقدامات خود را انجام می‌دهیم. امروز نیز شهردار می‌آید و پاسخگوی سؤالات بوده و از خود دفاع می‌کند. اگر سؤالی باشد ایشان پاسخ می‌دهند و ما می‌توانیم از پاسخ ارائه‌شده قانع بشویم یا نشویم. اگر نصف بعلاوه یک عضو حاضر در صحن شورا از پاسخ‌ها قانع شدند که کار خاتمه یافته و شهردار به کار خود ادامه می‌دهد، اما اگر نصف بعلاوه یک عضو شورا که در صحن حضور دارند از پاسخ‌ها قانع نشوند مرحله استیضاح وجود دارد که می‌بایست آن را انجام داد و این‌ها بر اساس قانون است و وظیفه‌داریم بر اساس قانون عمل نماییم.
وی با اشاره به‌حق قانونی اعضای شورا برای طرح سؤال در خصوص ابهاماتی که وجود دارد، گفت: حق قانونی شهردار است تا در فرصت ده‌روزه به سؤالات مطرح‌شده پاسخ دهد.
حاجی پور با تذکر به اعضای شورا در نحوه برگزاری جلسه، اظهار داشت: سؤالاتی غیر از آنچه در طرح سؤال آمده است در این جلسه نباید مطرح شود.
ریاست شورا همچنین عنوان کرد: هر اتفاقی که در صحن شورا پس از رأی‌گیری رخ می‌دهد می‌بایست رعایت اخلاق، شئون و مسائل اداری انجام شود. تمام فریادهای ما برای منافع شهر است. این تفاوت دیدگاه و تفکر ماست و درنهایت همه برای عملکرد بهتر تلاش می‌کنیم.
وی تصریح کرد: اگر اکثریت شورا از پاسخ شهردار قانع شد، هرکس که نظر منفی نیز داشت می‌بایست به شهردار کمک کند. ما باید به اکثریت و عملکرد شورایی اعتقاد داشته باشیم. ما کمتر از یک سال فرصت داریم و در این یک سال طلایی پروژه‌های بسیاری آمده است که باید آغاز شود و اگر وارد درگیری شویم قطعاً مردم ضرر خواهند کرد. یقین بدانیم دلخوری مردم دلخوری خداوند از ماست. حتی اگر آقای شهردار یک ساعت هم در شهرداری حضور داشته باشد باید تمام تلاش خود را انجام دهد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات