تعیین حد بستر و حریم دریاچه‌های تار و هویر و بندعلیخان در استان...

مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران از تعیین حد بستر و حریم دریاچه‌های تار و هویر و بندعلیخان دراستان تهران برای اولین بار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "جواد غفاری" با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای انجام وظایف حاکمیتی، شرکت آب منطقه‌ای تهران از طریق طرح مهندسی رودخانه برای اولین بار پروژه مطالعات تالاب‌ها و دریاچه‌های استان را از سال ۹۷ در دستور کار خود قرارداد که در این پروژه دریاچه‌های تار و هویر و بندعلیخان بعد از شناسایی و بنا به اهمیت موضوع مورد توجه و اقدام قرار گرفت.

وی افزود: دریاچه‌های تار و هویر که دارای آب شیرین می‌باشند در شمال شرقی استان تهران و در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند و در حدفاصل کوه‌های دوبرار در شمال و زرین کوه در جنوب واقع شده است. این دو دریاچه در فاصله حدود ۱ کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته و بر اساس نظر کارشناسان بر اثر زمین لغزش زرین کوه ایجاد شده است. همچنین آب و هوای کوهستانی و طبیعت بکر این دو دریاچه باعث شده است که طی سال‌های اخیر به شدت مورد توجه تورهای گردشگری و عموم مردم قرار گیرد و سالانه در فصول بهار و تابستان افراد زیادی از این مناطق بازدید نمایند.

غفاری با بیان اینکه در این راستا، طرح مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران انجام نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حد بستر و حریم دریاچه های تار و هویر را توسط مهندسین مشار ذی صلاح به سرانجام رساند، تصریح کرد: این شرکت با توجه به اهمیت موضوع بازدیدهای میدانی متعددی را توسط کارشناسان طرح مهندسی رودخانه از منطقه بعمل آورده و در طی آن خط بستر بررسی، تدقیق و تصویب و جهت اعلان عمومی اقدام گردید.

وی همچنین اضافه کرد: این طرح جهت تثبیت حد بستر و جلوگیری از تصرفات آینده در منطقه و بنا بر وظایف حاکمیتی شرکت آب منطقه‌ای تهران عملیات میله کوبی حد بستر را نیز  در دستور کار خود قرار داده است.لذا مقتضی است تا دستگاه  های ذی مدخل و مرتبط در منطقه با توجه به اهمیت موضوع ضمن پایش مستمر محدوده مورد مطالعه و در راستای حفظ اکوسیستم دریاچه اقدامات لازم را به عمل آورند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات