برنامه‌ریزی‌ها برای مرمت و توسعه اماکن و سالن‌های ورزشی تداوم دارد/عملیاتی نمودن برنامه‌های ورزشی با بهره‌ گیری از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری

برنامه‌ریزی‌ها برای مرمت و توسعه اماکن و سالن‌های ورزشی تداوم دارد/عملیاتی نمودن برنامه‌های ورزشی با بهره‌ گیری از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری

معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: ورزش صبحگاهی و ورزش در اماکن روباز به محض صدور مجوز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کلیه فرهنگسراهای شهرداری ارومیه ابلاغ می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمدعلی نوری با بیان اینکه ورزش همگانی، ورزش کارکنان و ورزش بانوان در اولویت برنامه‌های معاونت قرار دارد، بیان کرد: اگرچه با شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا و بر اساس ابلاغیه‌های مرکز ملی مبارزه با این بیماری، فعالیت‌های ورزشی در اماکن ورزشی کشور متوقف شده است اما برنامه‌ریزی‌ها برای تجهیز، مرمت و توسعه مراکز تفریحی و ورزشی تداوم دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی جامعه وضعیت مراکز ورزشی از حیث فعالیت‌ها و عملکردهای ورزشی چگونه است، گفت: کلیه اماکن و مراکز ورزشی شهرداری ارومیه قبل از شیوع بیماری کرونا فعال بوده و فعالیت‌های ورزشی اعم از برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای ورزش همگانی اعم از پیاده‌روی خانوادگی، استعدادیابی و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت رده‌های سنی مختلف انجام شداما در شرایط فعلی بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا، کلیه فعالیت‌های ورزشی در این مراکز به حالت تعلیق درآمده است.

نوری با بیان این که باوجود تعلیق و توقف فعالیت‌های ورزشی، برنامه‌ریزی‌ها برای مرمت و توسعه اماکن و سالن‌های ورزشی ادامه دارد ، اظهار کرد: بهسازی و مرمت و رفع نواقصات سالن‌های ورزشی انجام شده و هم‌اکنون سالن‌ و دیگر مراکز ورزشی آماده ارائه خدمات به جامعه هدف و ورزشکاران است که به محض بهبود شرایط و صدور مجوز بازگشایی این اماکن از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، فعالیت‌های ورزشی در این مراکز از سرگرفته می شود.

وی از رویکردها و دیدگاه های دوره مدیریتی جدید سازمان به عنوان رویکردی تحول‌زا و توسعه‌محور عنوان کرد و افزود: مدیریت جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با توصیه و تاکید بر پیگیری توسعه و تجهیز سالن ورزشی نور و دیگر اماکن ورزشی نظیر استخر، به دنبال تحول در این زمینه بوده و برنامه‌ریزی معاونت ورزش در راستای تحقق برنامه‌های توسعه محور در حوزه ورزش انجام خواهد شد.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه عملیاتی نمودن برنامه‌های ورزشی سازمان به صورت محله‌ محور و با بهره‌ گیری از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری را رویکرد جدید توصیف کرد و گفت:  از برنامه عملیاتی به منظور محقق شدن این مهم  تهیه و تدوین می شود.

وی عنوان کرد: ورزش صبحگاهی و ورزش در اماکن روباز به محض صدور مجوز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کلیه فرهنگسراهای شهرداری ارومیه ابلاغ می شود.

نوری با اشاره به احداث مجموعه ورزشی وتفریحی استخر، تالار و غذاخوری در باغ حلاوت‌کار، بیان کرد:  رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام و چارچوب کلی طرح ارائه شده است .

وی افزود: با تدوین پیش‌نویس طرح، فرآیندهای بعدی همچون طرح در هیئت مدیره سازمان یا جلب موافقت شهردار ارومیه و اخذ مصوبه از شورای  اسلامی شهر طی می شود.

نوری با اشاره به آماده بودن سالن و دیگر مراکز ورزشی سازمان برای ارائه خدمات به ورزشکاران و شهروندان، عنوان کرد: ورزش بانوان نیز یکی از موضوعات اولویت ‌دار است که با استفاده از ظرفیت و امکانات فرهنگسرای بانوان، این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: به محض بهبود شرایط و صدور مجوزهای لازم شاهد ازسرگیری فعالیت‌های ورزشی همگانی، ورزش کارکنان و ورزش بانوان خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات