مشاهده ۲۸ مورد لاشه لاک پشت در سواحل شهرستان جاسک

مشاهده ۲۸ مورد لاشه لاک پشت در سواحل شهرستان جاسک



به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان ، افشین عسکری رئیس اداره دریایی حفاظت  محیط زیست هرمزگان از تلف شدن ۲۸ مورد لاک پشت در سواحل شهرستان جاسک خبرداد.
وی افزود:  که از تعدادکل شمارش شده،  ۲۵ مورد آن مربوط به سواحل شرقی اسکله آبکوهی تا دهانه خور میدانی و ۳ لاشه باقی مانده مربوطه به ساحل ونک است.

وی ادامه داد: لاشه ها به ترتیب تعداد، متعلق به گونه های پشت سبز و پوزه عقابی است. بیشتر تلفات مربوط به یک تا ۲ هفته اخیر است و تعداد کمی از آنها قدیمی تر می باشند. بجز یکی از لاشه ها، در باقی موارد، آثار ضربه و آسیب مشاهده نشده است.  به نظر می رسد مرگ آن ها نتیجه گیر افتادن و خفگی در تورهای صیادی باشد.
عسکری تاکید کرد :
با توجه به جثه بزرگ غالب لاشه ها و این که این گونه لاک پشتان قادر به شنا در اعماق دریا و دور از ساحل هستن،  احتمال داده می شود که بیشتر تلفات، نتیجه صید غیر اصولی با تورهای بزرگ (عمدتا ترال میان آبی و پرساین) و بدون توجه به حضور زیست مندان و لاک پشت ها، بوده است.

گفتنی است : در ماه های اخیر تلفات آبزیان غیر خوراکی در استان علی الخصوص سواحل شرقی شهرستان جاسک که صید گاه شناور های ترالر است، به شدت افزایش یافته است.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات