"در خانه بخوانیم" سنگ بنای موفقی در توسعه کتابخوانی شهروندی بود

"در خانه بخوانیم" سنگ بنای موفقی در توسعه کتابخوانی شهروندی بود

به گزارش شهریار، نشست تقدیر از نهادهای برگزاری نخستین پویش "در خانه بخوانیم" صبح امروز در سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد حمیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در این نشست ضمن قدردانی از نهادها و کارکنان تلاشگر در برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین دوره پویش "در خانه بخوانیم" اظهار داشت: برگزاری این مسابقه کمک شایانی به تداوم حضور اقشار مختلف همشهریان در خانه و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کرد.

وی افزود: مسابقه‌ای که برگزار شد، از نظر کمی و کیفی در سطح کشور جزو بهترین‌ها بود. آمار حدود ۲۸ هزار آزمون برگزارشده نشان‌دهنده استقبال همشهریان از این مسابقه است که موجب شد برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دومین دوره مسابقه کتابخوانی صورت پذیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: پیش از این نیز مسابقات کتاب‌خوانی هم توسط شهرداری تبریز و هم توسط نهادهای دیگر در مناسبت‌های مختلف برگزار شده بود اما تعداد شرکت‌کنندگان از مسابقه "در خانه بخوانیم" آماری معنادار بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی با اشاره به حضور فعال سازمان فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز در برگزاری این مسابقه خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و مناطق و نهادهای مختلف کمک شایانی در برگزاری و بسترسازی برای برگزاری مسابقه "در خانه بخوانیم" داشتند. هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های اثرگذار جامعه نیز نقش بسزایی در تشویق اقشار مختلف همشهریان برای شرکت در این طرح داشتند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز افزود: برگزاری این مسابقه یک کار جمعی بود که به نتیجه‌ای مطلوب منجر شد. چرا که همگی هدف یکسان داریم و می‌خواهیم فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را توسعه داده و محتوای سالمی در اختیار همشهریان قرار دهیم. این موضوع اثرات خوبی در جامعه دارد و مطالعه بیشتر می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی با اشاره به اولویت کتاب و کتاب‌خوانی در فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز گفت: موضوع کتاب در حوزه کاری ما هم مورد تأکید شورای شهر و هم شهردار محترم است. می‌خواهیم فعالیت‌هایمان را همسو با کتاب و کتاب‌خوانی پیش ببریم به صورتی که توجه ویژه‌ای به توسعه کتاب‌خوانی در فضاسازی و المان‌های شهری، حمل‌ونقل شهری و... خواهیم داشت. مسابقات کتاب‌خوانی یک ماه، یک کتاب نیز به همراه تجهیز کتاب‌خانه‌ها و قرائت‌های سطح شهر نیز در دستور کارمان قرار دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: در حال حاضر ۳۱ کتابخانه با ۵۵ قرائت‌خانه و بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب در سطح شهر داریم که ظرفیت بالایی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی در خصوص برگزاری دومین دوره پویش " در خانه بخوانیم" اظهار داشت: امیدواریم با همراهی عزیزان دوره دوم این پویش را همچون دوره اول و حتی با کیفیت و کمیت بیشتر برگزار کنیم. همان‌طور که پیش از این مطرح شد، توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در جلوگیری از ایجاد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی در پایان گفت: یکی از موفقیت‌های ما در برگزاری پویش " در خانه بخوانیم" مشارکت همگانی در بحث اطلاع‌رسانی آن بود که منجر به استقبال همشهریان عزیز در رده‌های سنی مختلف شد.
لازم به ذکر است، طی نشستی مشترک، از فعالان برگزاری نخستین در خانه بخوانیم که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد، قدردانی به عمل  آمد.

این پویش با برگزاری بیش از ۲۸ هزار آزمون در پنج بخش مجزا، ۳۰ کتاب را طی دو ماه به رقابت گذاشت و زمینه مشارکت و تشویق شهروندان به امر مطالعه را فراهم نمود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات