اولويت وزارت نیرو تامين مصارف داخلي است/ آب با کیفیت سد «جگین» به بشاگرد می‌رسد

اولويت وزارت نیرو تامين مصارف داخلي است/ آب با کیفیت سد «جگین» به بشاگرد می‌رسد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز چهارشنبه در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت منابع آب نسبتا" خوب است ولی چون عمده حساسیت ما روی آب شرب است، تامین آن نه فقط به حجم آب موجود در سدها که به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و وضعیت شبکه هم مرتبط است و امیدواریم مردم در مصرف آب و برق همراهی کنند تا بدون ايجاد مشکل برای خودشان و هم‌وطنانشان این روزها سپری شود.

اولویت، تامین مصارف داخلی است
وي همچنين درباره تبادل انرژي با كشورهاي همسايه گفت: ما امکان تبادل انرژی با کشورهای همسایه را داریم و در زمان حاضر از یکی، دو جا برق وارد می‌کنیم و هر جا هم امکانش برای ما فراهم باشد و نیاز داشته باشند برق صادر می‌کنیم ولی در هر دو وضعیت، اولویت، تامین مصارف داخلی است.

بهره‌برداري از 2700 ميليارد تومان پروژه آب و برق در هرمزگان
وزير نيرو در عين حال خاطرنشان كرد: فردا – پنجشنبه - در هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان هرمزگان دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه آب و برق افتتاح می‌شود.
اردكانيان افزود: از مهم‌ترین این پروژه‌ها، آب شیرین‌کن بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که جمعیت ۹۰ هزار نفری در بندرعباس و شهرستان خمیر از این فاز بهره‌برداری بهره‌مند می‌شوند، کیفیت آب بسیار خوب است و بقیه فازها هم  تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
وي گفت: فردا، همچنین پروژه بسیار مهم و پیچیده آبرسانی به بشاگرد افتتاح می‌شود. کار بسیار ارزنده‌ای انجام شده است. آب با کیفیت از سد «جگین» به ميزان ۹۰۰ متر در یک مسیر ۸۱ کیلومتری پمپاژ می‌شود و شهرستان بشاگرد شامل شهرهای مختلف سردشت و تعدادی از روستاها مشروب خواهند شد.
وزير نيرو افزود: علاوه بر این، یک واحد نیروگاه گازی در قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات وارد مدار بهره‌برداری شده و همچنين ۱۱۵ مگاوات نیروگاه بندرعباس بهبود وضعیت پیدا می‌کند.
وي اضافه كرد: همچنین تعدادی پروژه خط انتقال و توزیع در استان هرمزگان بهره‌برداري مي‌شود که عمدتا" اثر آن روی برق مطمئن و پایدار برای شهرستان‌های میناب، سیریک و منطقه بوده و از افت ولتاژ جلوگیری می‌کند و هم‌وطنان شرایط مناسب‌تری از این حیث خواهند داشت‌.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات