ضرورت رعايت حريم برق و انجام نكات ايمني در زمان ...

به گزارش پايگاه خبري توانير و به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان فارس،مديردفتر ايمني وكنترل ضايعات شركت توزيع نيروي برق استان فارس گفت: به منظوركاهش حوادث برق گرفتگي درمشاغل ساختماني، رعايت حريم برق و انجام نكات ايمني درهنگام اجراي هرگونه عمليات ساختماني در مجاورت شبكه برق ، بسيار ضروري است.
وحيد قاضي پور ادامه داد: مشتركان لازم است قبل از شروع هرگونه عمليات ساختماني در مجاورت شبكه برق ، به ادارات برق جهت اخذ مشاوره و يا در صورت نياز ايمن سازي محل كار مراجعه يا با شماره تلفن 121 تماس گرفته تا از وضعيت حريم شبكه برق و خطرات آن مطلع شوند.
وي با بيان اينكه حمل و جابجايي اشياي فلزي مانند ميلگرد، تيرآهن ، داربست و... در مجاورت شبكه هاي سيمي برق و نصب بالابر ساختماني در مجاورت شبكه هاي برق رساني در صورت رعايت نكردن موارد ايمني مي تواند حادثه آفرين و خطرناك باشد، افزود: پيمانكاران پروژه هاي ساختماني بايستي قبل ازنصب هرگونه اسكلت فلزي،كانكس، داربست، آرماتور و ... و همچنين استفاده از تجهيزات و خودروهاي سنگين در مجاورت شبكه توزيع از ادارات برق استعلام كرده و كارگران ساختماني و ساير مجريان ذي ربط را از خطرات شبكه هاي برق كه در مجاورت ساختمان قراردارد، مطلع كنند.
قاضي پور، كار با ماشين آلات ساختماني نظير جرثقيل و دستگاه پمپ بتن ريز در مجاورت شبكه هاي برق را در صورت آگاهي رانندگان از خطرات توزيع برق و نحوه انجام كار در چنين شرايط و دارا بودن لوازم ايمني مناسب از قبيل زيرانداز عايق ، دستكش ، كفش و كلاه ايمني و اتصال بدنه اين خودروها به زمين ، بلامانع دانست و تصريح كرد: كارگران ساختماني نيز بايد مجهز به كفش و كلاه ايمني باشند و بسته به شرايط و نوع كار، ساير وسايل حفاظت فردي همچون دستكش، كمربند و طناب نجات و ... نيزمطابق ضوابط آيين نامه مربوطه بايد در اختيار آنها قرار داده شود.
اين مقام مسوول، افزود: با توجه به ساخت و ساز ساختمانهاي بلندمرتبه در جوار خطوط هوايي برق ، لازم است اسكلت تازه نصب شده به شكل صحيح مهار و اشياي مازاد و بلااستفاده ، بالاي بام ساختمان ها نيز جمع آوري شود تا در هنگام وقوع باد شديد و طوفان، اين آهن آلات و حتي اشياي مستقر در ارتفاع به سمت خطوط برق سقوط نكرده وباعث واردآمدن خسارت هاي غيرقابل جبران نشود.
مدير دفتر ايمني و كنترل ضايعات توزيع برق فارس در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت توجه به موارد ايمني در زمان نصب داربست ها نيز اشاره كرد و بيان داشت: داربست ها از جمله وسايل پركاربردي هستند كه امروزه براي ساخت و ساز و به ويژه جهت نماكاري ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد كه اين امر اهميت توجه به رعايت نكات ايمني هنگام نصب در جهت جلوگيري از بروز حادثه را نشان مي دهد.
قاضي پور افزود: جهت پيشگيري از وقوع حوادث برق گرفتگي كارگران ساختماني بخصوص داربست كاران، بايد در گام نخست افراد آگاه ، با تجربه و آشنا به خطرات برق، براي اين امر در نظرگرفته شده و به منظور جلوگيري از هرگونه حادثه احتمالي ناشي از برق گرفتگي ،علاوه بر رعايت حريم خطوط برق هنگام نصب داربست، بخشهاي هم ارتفاع داربست با شبكه برق را نيز با توري مناسب محفوظ و مسدود كنند تا اشياي فلزي بلند، ناخواسته وارد حريم برق نشود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات