هم‌سویی نمایندگان با سازمان محیط زیست

هم‌سویی نمایندگان با سازمان محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: در جلسه امروز با نمایندگان مجلس، 95 درصد خواسته‌های مجلس با این سازمان مشترک بود.

به گزارش«پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست به نقل خبرگزاری صدا و سیما؛ عیسی کلانتری در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه این اولین جلسه سازمان حفاظت محیط زیست با نمایندگان مجلس یازدهم بود اظهار داشت: معاونان سازمان در این جلسه شرح وظایفشان را به اعضای کمیسیون برای آشنایی بیشتر ارائه دادند.

وی ادامه داد: ما هم در این جلسه نظرات نمایندگان را شنیدیم؛ خوشبختانه 95 درصد خواسته‌های اعضای کمیسیون و سازمان محیط زیست مشترک بود و اختلاف کوچک 4-5 درصدی وجود داشت که در موضوع تفسیر قانون بود.

آقای کلانتری با تاکید بر اینکه این جلسه بسیار جلسه خوبی بود اظهار داشت: درباره مسائل محیط زیست، از دریا گرفته تا پسماند و از توسعه گرفته تا حفظ محیط زیست و حیات وحش و حفظ هوای شهر‌ها و در کل بهبود وضعیت محیط زیست بحث و بررسی صورت گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای همکاری بین قوه‌ای گفت: اگر اینگونه مجلس و دولت با هم ارتباط داشته باشند حداقل بخشی از مشکلات با حداقل هزینه‌ها حل می‌شود؛ من از ریاست این کمیسیون تشکر و تاکید می‌کنم که ما همیشه آرزو داشتیم که مجلس چنین خواسته‌هایی را از محیط زیست داشته باشد.

آقای کلانتری ضمن تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست یک دستگاه پایشگر است و دستگاه اجرایی نیست افزود: نمایندگان مجلس در این جلسه نظراتی داشتند که همسو با نظرات ما بود و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که خواسته شما از نمایندگان مجلس چیست اظهار داشت: همین که مجلس به محیط زیست توجه داشته باشد برای ما کافیست؛ اینکه مصوباتی داشته باشند که در راستای حفظ محیط زیست باشد. توسعه بدون حفظ محیط زیست مخرب است و محیط زیست با فقر در تضاد است یعنی کشور هم باید توسعه پیدا کند و هم محیط زیستش را حفظ کند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات