مطالبات چند هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی بابت پروژه های عمرانی

مطالبات چند هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی بابت پروژه های عمرانی

فدراسیون مهندسان مشاور کشورهای اسلامی و فدراسیون پیمانکاران کشورهای اسلامیرئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت :میزان مطالبات شرکت های عضو این جامعه بابت پروژه های عمرانی از دولت از رقم پنج هزار میلیارد تومان فراتر رفته و در برخی از موارد بیش از دو و نیم سال از مدت زمان بدهی سپری شده است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، منوچهر فخر صمدی روز دوشنبه به مناسبت برگزاری همایش بین المللی صنعت احداث در جمع خبرنگاران اظهار داشت : مشکل اصلی ۸۵۰ عضو جامعه که حداقل حدود ۳۰ هزار متخصص و تکنسین را در اختیار دارد، عدم وصول مطالبات معوق ،که گرفتاری شدیدی برای تامین نقدینگی را در پی داشته، است.

وی افزود: شرایط حاکم برکشور که موجب کاهش اجرای پروژه های عمرانی شده ، بر روند فعالیت اعضای این جامعه هم موثر بوده است .

فخر صمدی در خصوص برخی پیشنهادات مبنی بر واگذاری پروژه های اقتصادی در ازای مطالبات، به پیمانکاران و مشاوران گفت : بدهی ها به پیمانکاران و مشاوران نقدی است و پروژه های اقتصادی که موجب می شود بتدریج بدهی ها مستهلک شود ، چندان مطلوب نیست.

وی برپایی دومین کنفرانس بین المللی صنعت احداث را که با رویکرد ظرفیت سازی ،ایجاد توانمندی و ماندگاری شرکتها و سازمانهای پروژه محور در دهه سوم ابان ماه در تهران برگزار می شود ، به عنوان اجلاسی برای شناسایی راهکارهایی به منظور غلبه بر مشکلات ارزیابی کرد .

به گفته فخر صمدی کنفرانس مذکور با حمایت بین المللی بانک توسعه اسلامی ، فدراسیون مهندسان مشاور کشورهای اسلامی و فدراسیون پیمانکاران کشورهای اسلامی روزهای ۲۲ و ۲۳ ابانماه آینده برگزار خواهد شد.

دراین نشست منوچهر شکوفی مقیمیان عضو شورای مدیریت جامعه مذکور اظهار داشت : چنانچه دولت برای اجرای پروژه های عمرانی رویکردی به سوی بخش خصوصی نداشته باشد ، ما ضعیف تر شده و درنهایت از بین می رویم .

به گفته وی ،در سطح کشور پنج هزار شرکت مهندس مشاور فعالیت دارند که اکثر آنها درجه سه هستند و در شهرستانها فعالیت دارند .

پیش از این رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی گفته بود ، حدود ۷۰۰ شرکت عضو این تشکل با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند .

 

 

    نظرات