درخواست ها برای ایجاد سرعت گیر به میزان 950 مورد در یک سال گذشته / ارتقاء فرهنگ و اصلاح رفتارهای ترافیکی در کاهش ایجاد سرعت گیرها نقش دارد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از درخواست ایجاد سرعت گیر و سرعت گاه توسط شهروندان در طول یک سال گذشته به میزان 950 مورد خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ سیروس ذاتی با اشاره به درخواست های متعدد شهروندان برای ایجاد سرعت گاه و سرعت گیر در معابر اصلی و فرعی شهر، بیان کرد: در سال گذشته نزدیک به 950 مورد درخواست برای ایجاد سرعت گیر در مناطق و معابر مختلف سطح شهر به سازمان حمل و نقل و ترافیک ارسال شده است.
به گفته وی از این تعداد فقط در یک معبر درخواست ایجاد چند سرعت گیر شده است و به عبارتی این آمار مربوط به تعداد درخواست برای ایجاد سرعت¬گیر در معابر است و اگر تعداد سرعت گیرها محاسبه شود آمار بیشتر از این تعداد است.
ذاتی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از این درخواست ها اجرایی شده است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه سرعت گیرها گاهاً خود باعث ترافیک و ایجاد نارضایتی در بین شهروندان می شود، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تنها به 70 مورد پاسخ مثبت داده و سرعت گیر ایجاد کرده است.
وی افزود: تقریباً 7 درصد از درخواست ها بررسی و اجرا شده است.
ذاتی با بیان این که سیاست مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری این نیست که درکل معابر سطح شهر سرعت گیر یا سرعت گاه ایجاد کند، عنوان کرد: این تعداد سرعت گیر ایجاد شده در سطح شهر به ویژه در معابر فرعی هم بیشتر به درخواست شهروندان بوده است.
وی بیان کرد: قطعا اگر شهروندان و رانندگان علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند نیازی به ایجاد سرعت گیر نخواهد بود و در مکانهایی که لازم باشد یک تابلو هشدار دهنده یا علائم کاهش سرعت می تواند جوابگو باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه با اشاره به اینکه ایجاد سرعت گیر سلیقه ای نیست و فرآیند تعریف شده ای دارد، گفت: در معابر اصلی شهر بنابر ضرورت و بر اساس حادثه خیز بودن آن معبر، کارشناسان سازمان با هماهنگی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی موضوع را بررسی و در صورت تأئید اقدام به ایجاد سرعت گیر می کنند.
وی ادامه داد: اما در سایر معابر که شهروندان درخواست ایجاد سرعت گیر دارند بعد از وصول درخواست، کارشناسان سازمان و پلیس راهنمایی و رانندگی بعد از بازدید میدانی و بررسی گزینه های دیگر هشدار دهنده ترافیکی، نسبت به ایجاد و یا عدم ایجاد سرعت گیر تصمیم گیری می کنند.
ذاتی خاطرنشان کرد: اجرای هرگونه طرح ترافیکی، موافقت یا مخالفت عده ای از شهروندان را به همراه دارد و هدف اصلی ما رضایت و منافع عمومی شهروندان در راستای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
وی گفت: برای ایجاد سرعت گیرها هم همیشه عده ای موافق و عده ای از شهروندان هم نسبت به تعدد آنها گلایه دارند، لذا تنها گزینه مطمئن و کارساز در این زمینه ارتقاء فرهنگ ترافیکی و اصلاح رفتارهای ترافیکی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه بیان کرد: ارتقاء فرهنگ ترافیکی و اصلاح رفتارهای ترافیکی مشارکت شهروندان و دستگاههای متولی فرهنگ را می طلبد هرچند مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه در این زمینه گامهایی اساسی برداشته است که امید است با همکاری و همراهی مردم بتوانیم شهری روان و بدون حادثه ترافیکی داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه
نظرات