افزایش 290 مگاواتی ظرفیت نیروگاهی هرمزگان / انتصاب اولین مدیرعامل زن در این استان را به فال نیک می‌گیریم

افزایش 290 مگاواتی ظرفیت نیروگاهی هرمزگان / انتصاب اولین مدیرعامل زن در این استان را به فال نیک می‌گیریم

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردکانیان» امروز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از 20 پروژه صنعت آب و برق استان هرمزگان در چارچوب دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: توفیقی است که یک بار دیگر در پنج‌شنبه‌های افتتاح، این بار نوبت به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران رسید، اما این دفعه با قطار حرکت نمی‌کنیم و کشتی پویش در سواحل خلیج فارس و دریای عمان لنگر خواهد انداخت.
وی گفت: این دفعه توفیق داشتیم قبل از سفر به هرمزگان در تهران طرح‌های مهمی را بهره برداری و آغاز کنیم؛ شهر پیشوا در جنوب شرق استان تهران از آب گوارا و با کیفیت سد ماملو برخوردار شد و دو واحد تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در جنوب تهران با سرمایه گذاری 640 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب کار اجرایی شان را آغاز کردند.
وزیر نیرو گفت: امروز در هفته دوازدهم پویش قرار داریم و تاکنون 44 پروژه در 14 استان با سرمایه گذاری 14 هزار و 100 میلیارد تومان به اتمام رسیده است. 209 پروژه دیگر با سرمایه گذاری 36 هزار میلیارد تومان باقی مانده است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
اردکانیان ادامه داد: این برنامه‌ها نشان دهنده سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی در کشور، تمرکز مدیران بر کار خودشان، عدم اتکای صد در صدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم و بخش خصوصی در سال جهش تولید برای اتمام این طرح‌هاست.
وی افزود: پروژه‌های بزرگی در استان هرمزگان افتتاح خواهد شد که از جمله این پروژه‌ها در بخش برق، واحد یک بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت 175 مگاوات با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که تولید همزمان آب شیرین هم خواهد داشت. سیستم آب شیرین کن آن با خروجی واحد کار می‌کند.
به گفته وی، با بهره‌برداری از واحد یکم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت 175 مگاوات و ارتقای توان نیروگاه بندرعباس به میزان 114 مگاوات، در مجموع 290 مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی در استان هرمزگان اضافه خواهد شد.
اردکانیان اضافه کرد: در بخش برق، 14 طرح انتقال و توزیع در مناطق مختلف استان به ویژه در بخش توزیع به بهره‌برداری خواهد رسید و به همین مناسبت اعلام می‌کنم اولین بانوی مدیرعامل در صنعت آب و برق این هفته کار خود را در استان هرمزگان شروع کرد و این انتصاب به عنوان اولین مدیرعامل زن در شرکت توزیع برق را به فال نیک می‌گیریم.
وزیر نیرو اظهار کرد: علاوه بر بخش برق در حوزه آب، از 20 هزار متر مکعب دوم سیستم آب شیرین بزرگ صد هزار متر مکعبی بندرعباس افتتاح خواهد شد. مصرف آب بندرعباس و مناطق اطراف شهرستان خمیر حدود سه هزار و 100 لیتر بر ثانیه است که از سدهای میناب و شمیل و نیان برای سیستم آب شیرین‌کن تامین می‌شود و با آب این سامانه نیاز بخشی از بندرعباس و خمیر از آب باکیفیت تامین خواهد شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های دیگری در حوزه تامین آب در میناب و شمیل داریم که 500 هکتار کشت گلخانه‌ای و دو هزار هکتار از اراضی شهرستان میناب مشروب خواهند شد که جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر اشتغالزایی این طرح‌هاست و نهایتا در بشاگرد طرح تامین آب باکیفیت برای هموطنان در این شهرستان و شهر سردشت و روستاهای اطراف آن از سد جگین امروز افتتاح خواهد شد. طرح مهم و پیچیده ای است و 81 کیلومتر خط انتقال و 900 متر پمپاژ به دلیل منطقه کوهستانی بودن آن احداث شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات