ایزدی:شبکه فاضلاب اهواز جوابگوی این کلانشهر نیست/ اختلاط آب شرب با آب های زیر زمینی باعث بیماری های گوناگون شده است

ایزدی:شبکه فاضلاب اهواز جوابگوی این کلانشهر نیست/ اختلاط آب شرب با آب های زیر زمینی باعث بیماری های گوناگون شده است

آنچه که اکنون در شبکه فاضلاب زیرزمینی اهواز موجود است به دو علت جوابگوی این کلانشهر نیست و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

مورد اول شبکه فاضلاب شهری، فرسوده بودن آن است که این شبکه بعضا عمری بالای ۳۰، ۴۰ و یا ۵۰ سال دارد و این جوابگوی این شهر با این وسعت نیست، مورد دوم این است که قطر شبکه فاضلاب متناسب با منازل ویلایی در گذشته طراحی و اجرا شده اما امروزه شاهد هستیم که همان منزل ویلایی که در گذشته چهار الی ۶ نفر در آن سکوت داشتند تبدیل به مجتمعی با تعداد بیش از ۳۰ نفر سکنه شده بنابراین این قطر شبکه فاضلاب جوابگوی این شهر نیست.

شبکه آب و فاضلاب اهواز به صورت کلی باید تعویض شود گاها شاهد افت فشار آب در مناطق مختلف اهواز هستیم، در کنار آن پمپ‌های آب، آب‌های زیرزمینی را جذب می‌کنند و همین امر موجب اختلاط آب و فاضلاب می‌شود که عامل بیماری‌های گوناگون است.

سال گذشته امام جمعه اهواز، مشکلات فاضلاب این کلانشهر را به مقام معظم رهبری رساندند و ایشان ۲ بودجه ۵۰ میلیون یورویی را برای این مهم اختصاص دادند که متاسفانه تاکنون این پول به اهواز تزریق نشده است.

با توجه به اینکه فصل زمستان در پیش است و این وضعیت فاضلاب مشکلات عدیده‌ای را به‌وجود می‌آورد؛ این شبکه فاضلاب قابل اعتماد نیست، نمایندگان مجلس، استانداری خوزستان، سازمان آب و فاضلاب باید پیگیر وصول این بودجه برای رفع این مشکل باشند.

بر اساس قراردادهای آب و فاضلاب آسفالت کردن حفاری‌هایی که مربوط به تعویض یا اصلاح شبکه فاضلاب باشد برعهده این ارگان است، که قطعا آسفالت کردن معابر در بودجه‌ای که سوی مقام معظم رهبری تخصیص داده شده در نظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات