ایجاد دبیرخانه دائمی حمل و نقل اکو در بندرعباس

ایجاد دبیرخانه دائمی حمل و نقل اکو در بندرعباس

http://www.bananews.ir/استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای فراوان هرمزگان در حمل و نقل، گفت: طبق تصمیم سازمان اکو، دبیرخانه دائمی حمل و نقل اکو در بندرعباس راه اندازی خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  ابراهیم عزیزی صبح سه شنبه در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو اکو با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از قطبهای بازرگانی و تجارت در ایران است، عنوان کرد: هرمزگان به عنوان پایتخت حمل و نقل ایران محسوب می شود و می توان این استان را پایتخت تجارت و بازرگانی ایران هم دانست.

وی ادامه داد: وجود ۱۴ جزیره، سواحل زیبا و همچنین هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی در هرمزگان این استان را به یکی از استانهای تاثیرگذار ایران تبدیل کرده است.

استاندار هرمزگان به وجود صنایع دستی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: صنایع دستی در سالهای آینده به عنوان محور توسعه هرمزگان پیش بینی شده و همچنین این استان دارای ذخایر ارزشمندی از آبزیان است.

عزیزی با اشاره به وجود صنایع مختلف در هرمزگان، تصریح کرد: این استان دارای صنایع مهمی همچون فولاد، نفت، گاز و آلومینیوم است و با راه اندازی قطار بندرعباس – آلماتی تحول خوبی در بخش ریلی هرمزگان نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود هر چهار مسیر حمل و نقل در هرمزگان، اظهار داشت: طبق تصمیم دبیرخانه اکو قرار بر این شد که دبیرخانه دائمی حمل و نقل اکو در بندرعباس راه اندازی شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: امروز بشریت نیازمند صلح و دوستی است و ایران آمادگی دارد با دیگر کشورها روابط دوستانه برقرار کند. از شما نمایندگان کشورهای عضور اکو می خواهم که پیام صلح و دوستی مردم هرمزگان را به مردم کشورهایتان برسانید.

 

 

    نظرات