وزیر نیرو علت کاهش سهم آب کویر مرکزی را توضیح داد

وزیر نیرو علت کاهش سهم آب کویر مرکزی را توضیح داد

http://www.bananews.ir/توضیحات وزیر نیرو در خصوص دلایل کاهش تخصیص سهمیه آب کویر مرکزی ایران شامل استانهای یزد، اصفهان و کرمان، در پاسخ به سوال نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، علی اکبر اولیاء عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در متن سوال خود از نامجو پرسیده بود “چرا علیرغم بررسیهای کارشناسی انجام شده تخصیص “سهمیه آب کویر مرکزی کاهش یافته است؟

نماینده مردم یزد همچنین با اشاره به اهمیت توازن منطقه‌ای و تامین نیازهای حیاتی استانهای مرکزی و شرقی بر لزوم تامین حداقل آب شرب و صنعت این استانهای خشک تاکید و با ابراز نگرانی نسبت به کاهش سهم خواستار توضیحات وزیر شده بود.

علی اکبر اولیاء همچنین در جلسه کمیسیون با طرح سوال ضمن اشاره به سرمایه گذاری در بخش آب در بعضی از استانهای کشور تامین آب شرب و صنعت در سایر نقاط کشور را بر اساس ماده ۱۷ قانون برنامه چهارم اجتناب ناپذیر اعلام و تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های ۱۰ سال اخیر و خشک و نابود شدن روستاها، عدم تامین آب شرب و صنعت در این مراکز استانها و شهرستانها با مشکلات عدیده از جمله پدیده مهاجرت روبرو خواهد شد.

در ادامه وزیر نیرو ضمن اشاره به پاره‌ای انتقادات در تخصیص آب به فلات مرکزی ایران و اعلام نظر قطعی وزارت نیرو در تامین آب شرب و صنعت مناطق خشک آمادگی خود و همکاران ذیربط را برای ارائه و بررسی مطالعات و کارهای صورت گرفته در این زمینه اعلام و نهایتا مقرر شد ظرف مدت یک هفته جلسه‌ای جهت بررسی کامل موضوع با حضور نماینده مردم یزد برگزار شود.

 

 

    نظرات