برنامه حفاظت و حراست از «بالابان» در همدان در حال تدوین است

برنامه حفاظت و حراست از «بالابان» در همدان در حال تدوین است

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان،مهدی صفی‌خانی ، اظهار کرد: «بالابان» یکی از گونه‌های‌ پرنده‌ شکاری از تیره شاهین سانان است که در معرض انقراض قرار دارد و از قبل در استان همدان شناسایی شده بود.

وی اضافه کرد: این بحث که این گونه مهاجر است یا ایست دائمی در  استان همدان دارد، همیشه مطرح بود که اخیراً تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست یک جفت بالغ «بالابان» و دو جوجه را مشاهده کردند.

صفی‌خانی با بیان اینکه مشخص است که جوجه‌آوری «بالابان» در استان همدان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: محل زیست این گونه در حال انقراض شناسایی شده، مورد حفاظت قرار دارد و به صورت دائم رصد می‌شود.

وی ادامه داد: این پرنده جزء گونه‌هایی است که در محیط زیست استان برای آن برنامه عمل داشته‌ایم و خوشبختانه مشاهدات و پیگیری‌ها نشان داد که این گونه در استان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با اتخاذ برنامه‌های راهبردی نسلش را افزایش دهیم‌.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: برنامه‌هایی برای حراست و حفاظت از این پرنده کمیاب در حال تدوین است و امیدواریم بتوانیم از انقراض این گونه در معرض انقراض جلوگیری شود.

صفی‌خانی صیادهای غیرمجاز را بزرگترین تهدید «بالابان» عنوان کرد و گفت: این صیادان معمولاً از استان‌های جنوبی به استان مراجعه و اقدام به زنده گیری این پرنده می‌کنند که گاهاً با آن‌ها برخورد و به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات