برگزاری کارگاه تاثیر فضای مجازی بر عفاف و حجاب در کاشان

برگزاری کارگاه تاثیر فضای مجازی بر عفاف و حجاب در کاشان

در این برنامه که با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد، فعال حوزه فرهنگی به بیان مساله حجاب و نقش آن در ایجاد امنیت روانی، اجتماعی، توسعه فرهنگی، اقتصادی و همچنین جایگاه و اهمیت پوشش پرداخت.

زینب ماشاالهی حجاب و عفاف را یکی از ارزش های اسلامی معرفی کرد و گفت: دشمنان اسلام طی سال‌های اخیر در جنگ نرم به وسیله فضای مجازی بیش از هر روشی در حجاب زدایی بر الگو سازی تمرکز کرده‌اند چرا که الگوها به طور غیر مستقیم سبب تغییر بینش، ارزش‌ها و ایده‌ها می‌شود.

به گفته وی همزمان با صنعتی شدن جوامع و نیاز به نیروی کار ارزان، رشد صنعت تبلیغات و رسانه، با القای دیده شدن زنان در جامعه و تساوی حقوق زن و مرد، از آنان به عنوان وسیله‌ای برای نمایش کالاها و اجناس و جذب مخاطب استفاده شد و این امر در واقع با هدف بیرون آوردن زنان از خانه و فروکاست وظیقه مادری و همسری بود.

این فعال حوزه فرهنگی ضرورت و اهمیت حجاب، عفاف و پاکدامنی را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و نادیده گرفتن آن را سبب لجام گسیختگی در جامعه برشمرد و بر بصیرت افزایی پیرامون تاثیر فضای مجازی بر عفاف و حجاب به عنوان یک باید دینی و ارزش عرفی تاکید کرد.

شایان ذکر است راه‌اندازی بازارچه مهربانوی کارآفرین در راستای معرفی دستاوردهای بانوان هنرمند در زمینه تولیدات خانگی و تبجیل از بانوان محجبه ورزشکار در مجموعه تفریحی ورزشی مهربانو از دیگر برنامه‌هایی بود که با تلاش امور ورزش بانوان مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات