رهاسازی ۱.۷ میلیارد متر مکعب آب از سد سفیدرود

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به رها سازی یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون متر مکعبی آب سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر ذخیره پشت سد ۴۵۱ میلیون متر مکعب است.

وحید خرّمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه آب تحویلی به شبکه سفیدرود یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون متر مکعب است، گفت: این میزان آب برای آبیاری ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری تحت پوشش شبکه سفیدرود بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان حجم ذخیره سد مخزنی سفیدرود ۴۵۱ میلیون متر مکعب است، افزود: دبی ورودی آب ۲۳ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۶۳ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در حوزه آبیاری نداریم، تصریح کرد: بر اساس گزارشات دریافتی از سازمان جهاد کشاورزی گیلان ۸۵ درصد شالیزارهای استان خوشه زنی داشته است.

وی همچنین به نوبت بندی آب اشاره کرد و گفت: نوبت بندی آب بر اساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان و پایش شرایط جوی اتخاذ می‌شود و تا چند روز آینده به همین منوال رهاسازی آب انجام خواهد شد.

خرمی تاکید کرد: تا زمانی که جهاد کشاورزی درخواست رهاسازی آب برای اراضی تحت شبکه را داشته باشد رهاسازی انجام خواهد شد.

وی در ادامه به وضعیت سد شهر بیجار نیز اشاره و اظهار کرد: هم اکنون پایداری تأمین آب شرب و آب زراعی ۱۵۰ هکتار از اراضی منطقه از سوی این سد انجام می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره سد بیجار (آیت الله بهجت) ۷۲ میلیون متر مکعب است، گفت: ورودی دبی آب این سد نیم متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۵ متر مکعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: سد شهر بیجار آب آشامیدنی ۷۰ درصد جمعیت شهری استان گیلان را تأمین می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات