لایروبی کانال سیمین دشت شهرستان فیروزکوه

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران از لایروبی و علف کنی کانال سیمین دشت در محدوده استان تهران و در بازه ای به طول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمد شهریاری" با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به انباشت رسوب و لجن در کف و رشد بوته و علف در بدنه کانال و به حداقل رسیدن آبگذری کانال ، امکان آبگیری ۱۱ دریچه موجود در محدوده استان را که به منظور آبیاری حدود ۵۰۰ هکتار از باغات و مزارع پیش بینی شده بود، با سختی همراه ساخته بود .

وی افزود: به منظور بهره برداری بهینه از کانال یاد شده پروژه لایروبی و علف کنی کانال سیمین دشت در دستور کار واحد حفاظت و بهره برداری از آب های سطحی قرار گرفت و شرکت پیمانکار بهره برداری در بازه زمانی یک ماهه و با استفاده از بیل مکانیکی ، تراکتور، گریدر و نیروی انسانی و با تلاش بی وقفه عملیات لایروبی ،لجن برداری ، بوته کنی و علف زنی کانال مزبور حدفاصل بند انحرافی سیمین دشت تا انتهای مرز استان (روستای عمارت ) انجام و آبگیری دریچه ها میسر گردید.

شهریاری در پایان خاطر نشان کرد: بهره برداری از کانال مذکور در سال ۱۳۸۵ توسط شرکت آب منطقه ای سمنان آغاز و در سال ۱۳۹۷ بر اساس  ابلاغ شرکت مدیریت منابع آب ایران ، بهره برداری و نگهداری از ۱۱ دریچه موجود در استان تهران به شرکت آب منطقه ای تهران تکلیف گردیده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات