پيك مصرف برق البرز در وضعيت زرد قرار گرفت

پيك مصرف برق البرز در وضعيت زرد قرار گرفت

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان البرز بهنام بيات گفت: همزمان با گرم شدن تدريجي هوا در اين هفته و هفته آينده صنعت برق شاهد عبور از پيك و ماكزيمم مصرف خواهد بود كه از مشتركين بخش خانگي و تجاري تقاضا مي شود در بازه زماني 30 تير تا پايان مرداد سال جاري مصارف خود را تا 10 درصد كاهش دهند تا از هرگونه خاموشي احتمالي جلوگيري و در صورت رعايت موضوع مشتركين تجاري مشمول پاداش همكاري خواهند شد.
وي تاكيد كرد: از شهروندان گرامي تقاضا مي شود به هنگام خروج از منزل يا محل كار سيستم هاي سرمايشي خورد را خاموش و در ساعات اوج مصرف( 12 الي 17) و (19 الي 23) به هيچ عنوان از وسايل پرمصرف برقي همانند لباسشويي، جاروبرقي، ظرفشويي، اطو و ... استفاده نكنند.
وي در ادامه افزود: مشتركان در ساعات اوج پيك مصرف از دور كند كولرهاي آبي استفاده و دماي كولرهاي گازي خود را روي عدد 24  دماي آسايش تنظيم و براي كولرهاي آبي خود از سايبان استفاده كنند تا با مديريت مصرف برق، استان به خوبي از اوج بار تابستان عبور نمايد.
بهنام بيات با اشاره به اينكه يكي از راهكارهاي مديريت بهينه مصرف برق در دستگاه هاي اجرائي استان، بهره گيري از مولّدهاي برق اضطراري است كه بهترين نوع همكاري دستگاه هاي اجرايي در ساعات اوج مصرف برق محسوب مي شود و از ساعت 12 به بعد سيستم هاي سرمايشي را خاموش كنند و در صورت رعايت نكردن مديريت مصرف برق پرسنل عملياتي شركت توزيع نيروي برق استان البرز وارد عمل شده و نسبت به قطع اين سيستم ها اقدام خواهد شد.
مديرعامل برق استان گفت: اگر كارخانجات استان در برنامه هاي مديريت مصرف همكاري لازم را با لحاظ كردن اوقات فراغت كارگران و كارمندان بين ساعات 13 الي 15، بازنگري در فرآيندهاي توليد، استفاده از تجهيزات ديزل ژنراتورها را لحاظ كنند احتمال خاموشي در استان كم مي شود.
وي در خصوص تجهيزات نوين از جمله سيستم هايIOT ( اينترنت اشيا ) اظهار كرد: با ورود به كليه بازارهاي بزرگ و سرمايه گذاري در آنها توانستيم اين تجهيزات را به رايگان نصب و اسپليت ها در دماي مناسب را تحت كنترل در آوريم.
وي در پايان از مشتركين تجاري خواست، با خاموش كردن لامپها در روز و استفاده از نور طبيعي به حفظ پايداري شبكه كمك كرده تا از مرز بحراني عبور و با برنامه ريزي در صنعت برق، دست به دست هم از روش هاي نوين مديريت مصرف استفاده تا از ناپايداري شبكه و افزايش احتمال خاموشي جلوگيري كنيم.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات