کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار شد

کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای گیلان با هدف بررسی شرایط میزان آمادگی برای مقابله با سیلاب های احتمالی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ، کمیته مدیریت بحران این شرکت با حضور اعضاء کمیته و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان  روز سه شنبه  31 تیر ماه سال 1399 تشکیل شد .

با توجه به هشدار وضعیت نارنجی سازمان هواشناسی گیلان مبنی بر نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار وبارندگی در استان گیلان در ایام پایانی هفته و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در رودخانه ها با هدف بررسی میزان آمادگی برای مقابله با سیلاب های احتمالی کمیته مدیریت بحران این شرکت آب منطقه ای گیلان تشکیل گردید .

در این جلسه مقرر شد ؛

- هرگونه هماهنگی لازم با فرمانداران و ادارات مرتبط در خصوص مدیریت بحران احتمالی بعمل آید .

-  اطلاع رسانی لازم برای خروج ماشین آلات متعلق به پیمانکاران از بستر رودخانه ها بعمل آید .

- ماشین آلات مورد نیاز بمنظور مدیرت بحران احتمالی به حالت آماده باش در آیند .

- پیش بینی های لازم برای مدیریت حجم آب احتمالی ورودی مخازن سدها صورت و هشدارهای لازم به حاشیه نشینان پایین دست در صورت لازم داده شود.

- در نقاط ورودی آب رودخانه به سردهنه های انهار مهم بویژه در مبادی ورودی شهرها ، هماهنگی لازم با عوامل شرکت بهره برداری بمنظور تنظیم حجم آبگذاری صورت گیرد.

- استقرار همکاران امورات، دفتر مطالعات و گروه های گشت وبازرسی در نقاط بحران به منظور پایش سیلاب و مستند سازی و گزارش میزان خسارت وارده .

در پایان تاکید شد به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه و خسارت ، اشخاص حقیقی و حقوقی موارد احتیاط و ایمنی را رعایت نموده و از ورود و استقرار در حریم و بستر رودخانه ها، کانالها، و تأسیسات آبی استان اکیدا خودداری نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات