تجربه هلند در پیاده شدن از خودرو

سوال اینجاست که آیا شهرهای ایران نیز می‌توانند همگام با بسیاری از کشورهای دنیا از این رویه پیروی کنند؟ آیا عمده شهروندان ما، در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور، می‌توانند الگوی سفرهای روزانه خود را تغییر دهند و به وسیله‌ای مانند دوچرخه برای سفرهای روزانه خود متکی شوند؟ و نهایتا اینکه اساسا سرمایه‌گذاری در چنین بخشی در راستای منافع اقتصادی شهرهای ما و کشور ما هست یا خیر؟ احتمالا بسیاری بدون وقفه به هر سه پرسش پاسخ مثبت می‌دهند و در مقابل عده‌ای عمیقا معتقدند که پاسخ به هر سه پرسش منفی است. از سوی دیگر در حوزه اجرایی نیز تحرک محسوسی مانند برنامه‌های ترویجی از سوی مدیران، پیش‌بینی تخفیفات یا حتی رایگان شدن استفاده از ناوگان دوچرخه اشتراکی مرکز شهر با حمایت یارانه‌ای دولت و مدیریت شهری از بخش خصوصی فعال در این حوزه یا اختصاص یک یا چند خط عبوری در برخی از معابر واقع در مناطقی که ...

متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

    منبع خبر

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات