تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه بندرعباس

تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه بندرعباس

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داریوش محمودی" در این رابطه افزود: به همت کارکنان این نیروگاه از تیرماه سال جاری در راستای تعمیرات صورت گرفته در واحدهای بخار این نیروگاه، میزان تولید انرژی برق از مرز یک میلیون و 700 هزار مگاوات ساعت گذشته و بر همین اساس، نیروگاه توانسته است در جذب بار راکتیو سلفی جنوب شرق کشور و تصحیح ولتاژ منطقه مشارکت داشته باشد.
وی افزود: از این میزان انرژِی تولید شده، یک میلیون و 618 هزار و 889 مگاوات ساعت انرژِی خالص بوده است که یک میلیون و 682 هزار و 840 مگاوات ساعت در واحد بخار و 36 هزار و 779 مگاوات ساعت در واحد گازی این نیروگاه تولید شده است.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان اضافه کرد: پروژه تعمیرات اساسی واحد ۳ بخار از آذرماه سال ۱۳۹۸ آغاز و با اتمام تعمیرات این واحد ۳۲۰ مگاواتی، همزمان با شروع فصل گرما و قبل از شروع پیک تابستان ۹۹ در مدار تولید قرار گرفته و با ۴ واحد بخاری و ۲ واحد گازی وارد چرخه تولید انرژی شده است.
نیروگاه بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که با دارا بودن چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت 1320 مگاوات وظیفه تامین 60 درصد برق استان هرمزگان را به عهده دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات