کسری سالانه 1.46 میلیون مترمکعبی مخزن شهرستان جم در استان بوشهر

کسری سالانه 1.46 میلیون مترمکعبی مخزن شهرستان جم در استان بوشهر

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین طهماسبی" افزود: بیش از 800 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که طبق اولویت‌بندی انجام شده پر و مسدود خواهند شد.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری سه حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده و یک حلقه نیز تا صدور حکم قضایی پلمب شده است.

طهماسبی اضافه کرد: همچنین با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی این اداره، تا کنون از حفر دو حلقه چاه غیرمجاز جدید جلوگیری شده و یک مورد تجهیزات حفاری غیرمجاز نیز توقیف شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم بیان کرد: با توجه به ممنوعه و ممنوعه بحرانی بودن تمامی دشت‌های این شهرستان، اقدامات حفاظتی جهت احیای دشت به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

طهماسبی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات آسیب‌زا به منابع آب زیرزمینی گفت: انتقال غیرمجاز آب، یکی دیگر از تخلفات بسیار آسیب زننده به آبخوان‌ها بوده که موجب برداشت چند برابری از این منبع می‌شود.

وی افزود: تا کنون سه مورد انتقال غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و برچیده شده است و به این ترتیب از برداشت غیرمجاز بیش از 45 هزار مترمکعب آب در سال جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه آب در شهرستان جم، مطالعه و ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌هاست که با تکمیل مطالعات حریم و بستر رودخانه ها و انجام رپرگذاری آن، شاهد کاهش چشمگیر تجاوز به این محدوده خواهیم بود.

وی افزود: در سال جاری شش مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه در شهرستان جم شناسایی شده و بیش از 6 هزار و 200 مترمربع رفع‌تصرف صورت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات