نمایشگاه تجربیات مرمت در ایتالیا برگزار شد

نمایشگاه تجربیات مرمت در ایتالیا برگزار شد

http://www.bananews.ir/بنانیوز- نمایشگاه تجربیات مرمت در ایتالیا از ۲۵ لغایت ۲۷ مهرماه ۱۳۹۰ در سالن نگارخانه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰، ساعت ۱۶ دردانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، تالار شهید آوینی به ترتیب زیر آغاز شد:

دکتر علیرضا عینی فر (قائم مقام ریاست پردیس هنرهای زیبا) به نمایندگی از طرف دکتر عزیزی به مهمانان عزیز خوش آمد گفت و مقدمشان را گرامی داشت و از زحمات همکاران در پردیس هنرهای زیبا برای برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد.

دکتر هرمز فامیلی (رییس موسسه آموزش عالی علاءالدوله سمنانی) درمورد دانشگاه سمنانی و نحو عملکرد آن توضیحاتی داد.

دکتر پیروز حناچی (رییس موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران) در مورد خاطره ای از حضور پروفسور گالدیری و علاقه شدید ایشان به ایران و بناهای تاریخی صحبت هایی نمودند.

دکتر حسن اصانلو (رییس دفتر مطالعات مشترک ایران و ایتالیا)

Carlo Cherety

(رئیس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران)

Prof. Maurizio Boriani (رییس دپارتمان طراحی معماری و مرمت دانشگاه پلی تکنیک میلان)

بعد از سخنرانی مهمانان گرامی ،همه مهمانان در تالار نگارخانه برای بازدید از نمایشگاه حضور بهم رساندند.

در این نمایشگاه چند نمونه از پروژه های مرمت برخی بناهای شاخص ایتالیا معرفی و به نمایش گذاشته شده بود.

به گزارش بنانیوز، این نمایشگاه به بهانه یاد و خاطره اوژنیو گالدیری، معمار و مرمتگر ایتالیایی برگزار شد. گالدیری، معمار و مرمت‌گر ایتالیایی، در سالهای ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ در مرمت تعدادی از بناهای تاریخی ایران و خصوصا اصفهان از جمله کاخ عالی قاپو، چهل ستون و هشت بهشت و مسجد جامع اصفهان مشارکت فعال داشت. وی سرپرست پروژه های مرمتی موسسه شرق شناسی ایتالیا، ایزمئو (ISMEO)، در ایران بود.

    نظرات