برگزاری نخستین جشنواره سراسری تصویر سازی اتاق آبی در کاشان

برگزاری نخستین جشنواره سراسری تصویر سازی اتاق آبی در کاشان

دبیر نخستین جشنواره سراسری اتاق آبی در نشست خبری که با حضور مرتضی اسماعیلی سهی دارنده جوایز مختلف ملی و بین المللی طراحی و تصویرگری کتاب برگزار شد،  به معرفی این جشنواره و برنامه‌های آن پرداخت.

حسین صدقی با بیان اینکه این جشنواره 30 مهر تا 2 آبان ماه سال جاری به میزبانی فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره تا 20 مهرماه فرصت دارند با ارسال آثار خود در قالب لوح فشرده به دبیرخانه رویدادهای فرهنگی هنری واقع در بلوار دانش- بلوار دانشجو- سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و یا ایمیل به نشانی "kashanfarakhan@gmail.com" در این رویداد فرهنگی هنری شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد : آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط مرتضی اسماعیلی سهی ، محسن حسن پور و علی بوذری سه تن از داوران جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی تا 25 مهرماه انتخاب و داوری خواهند شد تا آثار برگزیده علاوه بر چاپ در کتاب جشنواره، در تعدادی از دیوارهای شهر نیز اجرا شوند.

دبیر نخستین جشنواره سراسری اتاق آبی، برگزاری ورکشاپ آموزشی همراه با اعطاء گواهی نامه با حضور کمال طباطبایی، هدا حدادی و نرگس محمدی از اساتید تصویرسازی کشور را در راستای آموزش علاقه‌مندان به هنر تصویر سازی و تجربه اندوزی هنرمندان دانست و اضافه کرد: اکران خصوصی فیلم رویای سهراب با حضور کارگردان، همایش ادبی سهراب با حضور شعرا و ادیبان، رونمایی از آلبوم موسیقی از اشعار این شاعر، برپایی نمایشگاه عکس‌های کمتر دیده شده از سهراب و سخنرانی با موضوع تصویر در شعر و زیباشناسی شعرهای سهراب از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد فرهنگی ادبی هنری خواهد بود.

وی، ضمن اشاره به اینکه همزمان با جشنواره سراسری اتاق آبی، در راستای آگاه سازی مردم نسبت به طرح‌های نوین شهری، نخستین جشنواره سراسری تصویرسازی سه بعدی نیز با دو موضوع سیلک و آزاد برگزار می‌شود، یادآور شد: برای این رویداد 15 مهرماه 99 آخرین مهلت ارسال آثار، 20 مهر زمان نهایی کردن انتخاب آثار و از 27 تا 30 مهر ماه هم، آثار پذیرفته شده در سطح شهر و 6 نقطه اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، اسماعیلی سهی یکی از داوران جشنواره اتاق آبی به معرفی سهراب سپهری، هنر و جایگاه وی اشاره و وجود این هنرمند شاعر و نقاش را باعث افتخار شهر کاشان عنوان کرد و گفت: سپهری هنرمندی بوده که با رمز و رازهای خود زیبایی‌ها را کشف و به دنبال بروز آنها بوده است.

وی ارائه تصویری عارفانه و انسانی از طبیعت با زبان نقاشی و شعر به جامعه را هنرِ سهراب سپهری دانست.

این هنرمند تصویرگر، برگزاری نخستین جشنواره سراسری اتاق آبی با موضوع تصویر سازی اشعار زنده یاد سهراب سپهری و نخستین جشنواره سراسری تصویر سازی سه بعدی را فتح بابی برای شناخت هر چه بهتر و بیشتر هنر تصویرگری و نقاشی سه بعدی برای هنرمندان برشمرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات