تمرکززدایی از مرکز شهر، سیاست اصلی برای کاهش ترافیک قزوین باشد

تمرکززدایی از مرکز شهر، سیاست اصلی برای کاهش ترافیک قزوین باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جلسه ویدیوکنفرانس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به منظور معرفی برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با حضور محمدیان مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور، حصاری مدیرکل حمل‌ونقل سازمان شهرداری‌ها و جمعی از مسئولان و کارشناسان وزارت کشور، طاهرخانی شهردار قزوین، صالحی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری و زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در سالن کنفرانس معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین برگزار شد.

سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای بهره‌وری در تمام سطوح حمل‌ونقلی این شهر، اظهار کرد: این سیاست از طریق برنامه‌ریزی‌های دقیق و جدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

او با اشاره به پیگیری طرح جامع کاهش تصادفات در شهر قزوین افزود: نقاط حادثه‌خیز شهر رصد شده است و از آنجا که نسبت به مرگ‌ومیر در تصادفات سطح شهر دغدغه داریم، برای کاهش آن اقدام کرده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: باید تغییراتی در مباحث ترافیکی شهر اتفاق بیفتد؛ اما بدون تعامل دستگاه‌های مربوطه در استان و همچنین نهادهای ترافیکی این امر امکان‌پذیر نیست.

طاهرخانی تصریح کرد: تمرکززدایی از مرکز شهر باید بیشترین سیاست ما در زمینه کاهش ترافیک باشد و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را در این راستا در نظر بگیریم.

او با اشاره به لزوم اصلاح ساختار اداری در بخش حمل‌ونقل شهرداری قزوین بیان کرد: به جای مدیریت واحد شهرداری، در حال حاضر مدیریت یکپارچه مد نظر است که می‌تواند ثمرات زیادی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نیز داشته باشد.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه نقاط ضعف و تهدیدها در حوزه ترافیکی شناسایی شده است، ادامه داد: برای حوزه نظارت و اجرا نیز باید اهتمام مداوم داشت؛ ضمن اینکه امید است بازنگری کاربردی طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قزوین در آینده در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات