همکاری تمامی مشترکان برق، لازمه عبور موفق از تابستان سال جاری

همکاری تمامی مشترکان برق، لازمه عبور موفق از تابستان سال جاری

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا خسروی"، با بیان اینکه مشترکان برق با رعایت زمان مصرف می‌توانند در ارائه خدمات این شرکت به همه مردم استان نقش مهمی ایفا کنند، افزود: با توجه به شرایط موجود، تداوم همکاری بهینه مشترکان استان برای گذر از پیک تابستان99 ضروری است.وی یادآورشد: با مشارکت و همراهی مشترکان از طریق مدیریت مصرف صحیح برق و کاهش ٥٠٠ مگاواتی، فارس توانسته است در زمره استان های سبز قرارگیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: به‌رغم ورود توده هوای گرم به استان و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی خانگی و تجاری و اوج گرفتن مصرف انرژی برق، با مشارکت مردم در استفاده نکردن از دیگر وسایل برقی در زمان پیک مصرف یعنی بین ساعت 13 تا 17 این شرکت توانسته است با مدیریت بار 500 مگاواتی، پیک بار برق مصرفی را به کمتر از 1500 مگاوات برساند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با اشاره به اینکه با تنظیم دمای کولر‌های گازی روی 24 درجه سانتی گراد تا 20 درصد و نصب سایبان روی کولر‌های آبی تا 30 درصد می‌توان مصرف برق را کاهش داد، گفت: استفاده ازروشنایی طبیعی روز و پنجره‌های دوجداره از دیگر راهکار‌های مدیریت برق مصرفی است.
وی افزود: این میزان برق مصرفی، استان فارس را جزو استان‌های سبز قرار داده که با تداوم همراهی مردم می‌توانیم برقی پایدار و بدون خاموشی در استان داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، در خصوص اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکان کم مصرف گفت: با اجرای "طرح تبسم" ، جوایز ارزنده‌ای به مشترکان خانگی و تجاری که مصرف انرژی برق شان را کاهش می‌دهند پرداخت می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین طبق تفاهم‌نامه‌ای مقرر شده اگر مشترکان کشاورزی در چهار ساعت پیک مصرف انرژی برق مصرفی شان را کاهش دهند، مابقی 20 ساعت را برق رایگان دریافت کنند.
خسروی، تصریح کرد: این شرکت با 47 هزار کیلومتر خطوط توزیع و حدود 44 هزار دستگاه پست توزیع، وظیفه تامین برق نزدیک به یک میلیون مشترک برق که 80 درصد آن‌ها خانگی هستند را بر عهده دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات