جلسه بررسی مطالعات رصد، پایش ، مستند سازی، مهندسی ، کنترل و ذخیره...

جلسه ویدئو کنفرانسی بررسی مطالعات رصد ، پایش ماهواره ای و زمینی ، مستند سازی حوادث، مهندسی مخاطرات ، کنترل و ذخیره سازی اضطراری آب های سطحی حوضه های آبریز گرگانرود و قره سو در راستای مفاد بند پ ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال 98 به ریاست معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه ای و با حضور مدیران مهندسین شرکت مشاور ذیصلاح، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این جلسه، مهندس داود گیلک معاون طرح و توسعه شرکت اظهار کرد: استان گلستان استانی سیل خیز است و سالانه با سیل های متعدد کوچک و بزرگی رو به رو هستیم و تاکنون نیز مطالعات و اقدامات بسیاری در راستای سیستم های انحراف سیلاب در استان و برروی رودخانه های گرگانرود و قره سو انجام شده است که از جمله می توان به سازه های آقدکش و بند ولی اشاره کرد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت در این جلسه بیان کرد: بر اساس بند پ ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور وظیفه ای به وزارت نیرو محول شده است که در این بند می بایست ساز و کار لازم جهت کنترل آبهای سطحی(سیلاب)  در سطح ملی و استانی انجام شود.

جمشید بهمنی افزود: یکی از این اقدامات ، مطالعات کنترل و ذخیره سازی آبهای سطحی( سیلاب) است که به دنبال انعقاد قرارداد آن هستیم و ظرف 2 ماه آینده مطالعات اولیه آن توسط شرکت مشاور ارائه می شود و انجام مطالعات  ومدل سازی این پروژه در حدود ۸۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

مهندس فرازجو سرپرست دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه گفت : لازم است مدل خروجی این طرح در بارشهای نقطه ای وناگهانی کاربرد داشته باشد.

کارشناسان شرکت مهندسین مشاور نیز با تشریح مطالعات انجام شده ، یافته های جدید ناشی از ان را به اطلاع اعضای جلسه رساندند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات