۷۳ تخلف محیط زیستی در اردبیل به مراجع قضایی ارجاع شد

۷۳ تخلف محیط زیستی در اردبیل به مراجع قضایی ارجاع شد


به گزارش روز جمعه ایرنا ، سعید شهند در بازدید از واحدهای صنعتی خلخال اظهارداشت: تمام واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی فعال در مناطق مختلف استان ملزم به رعایت ضوابط زیست محیطی هستند.

وی نظارت و پایش بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی را یکی از اولویت‌های محیط زیست دانست و بیان‌کرد: امسال ۴۱۵ پایش زیست محیطی در استان انجام شده و به ۱۱۷ واحد به علت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی اخطار داده شده تا نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

شهند با بیان‌ اینکه محیط‌زیست نه تنها مانع پیشرفت و توسعه نبوده و مخالفتی با توسعه ندارد، بلکه مدافع توسعه،پیشرفت و آبادانی است ، افزود: امسال ۸۴ مجوز زیست محیطی در استان صادر شده  که از این تعداد ۴۱ مجوز برای احداث واحدهای تولیدی جدید، ۲۴ مجوز بهره‌برداری و ۱۹ مجوز هم برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

او گفت: در این مدت ۲۰ مورد مخالفت احداث، ۲ مورد مخالفت توسعه و پنج مورد مخالفت با بهره‌برداری واحدهای صنعتی و تولیدی به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی مندرج در دستورالعمل‌ها در استان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه هدف این اداره کل حمایت از طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا در استان و تحقق شعار امسال است، تشریح کرد: پیشگیری از فعالیت هرگونه واحدهای صنعتی آلاینده در جهت جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و رفع تهدید علیه بهداشت عمومی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
ایرنا لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات